چربی سوزی آسان با استپ ایروبیک

استپ ایروبیک برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ در اوج شور و شوق ایروبیک که در سراسر جهان وجود داشت، معرفی شد. اما با وجود آن‌که به عنوان یک گرایش آغاز به کار کرد، موفقیت استپ ایروبیک در زمینه چربی سوزی و قوی نگه داشتن بدن، آن را به یکی از محبوب‌ترین تمرینات کم‌ برخورد کل بدن تبدیل کرد. این روزها هنوز هم استپ ایروبیک در اغلب باشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استپ ایروبیک از یک‌سری حرکات شبیه رقص تشکیل شده که روی یک سکوی بلند انجام می‌شوند. هر جلسه شامل چندین ست است و حرکات آن معمولا به همراه یک موسیقی پرانرژی اجرا می‌گردند. استپ ایروبیک برای درگیر کردن پایین تنه، بالاتنه و همچنین سیستم قلبی عروقی، توسعه داده شد.

برخلاف سایر شکل‌های تمرینات که به تجهیزات خاص نیاز دارند، تمام چیزی که شما برای قوی کردن بدن‌تان با استپ ایروبیک به آن نیاز دارید، یک سکوی بلند یا پله‌های پلاستیکی با سطوح بدون لغزش است. علاوه بر این، استپ ایروبیک متنوع و قابل تغییر نیز هست. شما می‌توانید برای خودتان یک روال تمرینی ایجاد کنید، از ویدیوهای ورزشی استفاده کنید یا در یک کلاس استپ ایروبیک در باشگاه ثبت نام کنید.

یک روال مؤثر و کالری سوز

استپ ایروبیک، یک تمرین کل بدن شدید است. شما بسته به روال تمرینی‌تان، شدت حرکات و همچنین مدت تمرینات می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه استپ ایروبیک متوسط، ۲۰۰ کالری بسوزانید که معادل یک کاسه برنج سفید است. یک تمرین استپ ایروبیک شدید می‌تواند فقط در یک ساعت ۸۰۰ کالری بسوزاند.

 پوسچر شما را اصلاح می‌کند

اگر به علت پوسچر نادرست، پشت بدشکلی دارید، استپ ایروبیک راهی عالی برای اصلاح آن است. این نوع ورزش، عضلات را پرورش داده و اندام را باریک می‌کند. این امر منجر به پوسچری با ظاهری صاف‌تر، بلندتر و مستقیم‌تر می‌شود. به علاوه ،خم کردن پیوسته عضلات پشت، باعث تسکین دردهای پشت نیز می‌شود.

یک افزایش دهنده‌ی مؤثر متابولیسم

درست مانند هر نوع تمرین ایروبیک، استپ ایروبیک نیز از مقدار زیادی اکسیژن استفاده می‌کند. این امر نه تنها به تقویت سیستم تنفسی کمک می‌کند بلکه می‌تواند ظرفیت ریه‌ها را نیز بهبود ببخشد و سرعت سوخت و ساز یا توانایی بدن شما برای چربی سوزی را افزایش دهد. روال‌های مختلف ورزشی، مقادیر مختلفی از چربی ذخیره شده را در بدن می‌سوزانند اما از آن‌جا که استپ ایروبیک، بالاتنه و پایین تنه را درگیر می‌کند و همچنین ضربان قلب را بالا می‌برد، این روال توانایی‌های چربی سوزی بدن را افزایش خواهد داد.

تمام گروه‌های اصلی عضلانی را تقویت کرده و به کار می گیرد

اگر از حجیم شدن عضلات‌تان متنفرید و به دنبال یک روال تمرینی هستید که به شما اندامی خوش تراش‌تر بدهد، پس قطعا از مزایای تقویت کنندگی عضله استپ ایروبیک خوش‌تان خواهد آمد. یک روال استپ ایروبیک به ساخت استقامت فیزیکی و افزایش متابولیسم کمک می‌کند. همچنین، تمام گروه‌های اصلی عضلانی از جمله چهار سر، سرین، عضلات پشت ساق پا، پشت،بازوها و مرکز بدن را هدف می‌گیرد. این روال برای افرادی که می‌خواهند به باسن و ران‌هایشان شکل و فرم دهند، ایده آل است.

 سلامت کلی‌تان را بهبود می‌بخشد

مطمئنا استپ ایروبیک،یک تمرین سرگرم کننده است اما مزایای سلامتی آن را دست کم نگیرید.استپ ایروبیک نه تنها سطوح کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلبی عروقی را بهبود می بخشد،بلکه باعث خواب بهتر نیز می شود،استرس را کاهش می دهد و ذهن را آرام می سازد.

آسان است

برخلاف برخی از روال های تمرینی که مستلزم آن هستند که شما در سطح خاصی از تناسب اندام باشید، استپ ایروبیک بسیار آسان است و حتی مبتدی‌ها هم می‌توانند آن را آغاز کنند. به علاوه، از آن‌جا که استپ ایروبیک یک روال تمرینی کم برخورد است، با زانوها بسیار ملایم می‌باشد. در واقع استپ ایروبیک گروه‌های عضلانی که از زانوها پشتیبانی می‌کنند را تقویت می‌کند و باعث می‌شود که استپ ایروبیک به یک روال ایده آل برای آن‌هایی تبدیل شود که مشکلات زانو یا مفصل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید