با ۵ استراتژی اثبات‌شده برای کاهش وزن آشنا شوید

استراتژی-کاهش-وزن

آیا به دنبال کاهش وزن در سال جدید هستید؟ شاید شما بارها رژیم‌های کاهش وزن را امتحان کرده باشید و به‌طور موقت هم مؤثر بوده باشد، اما در طولانی‌مدت دوباره وزنتان به حالت قبل بازگشته است. این موضوع ناراحت‌کننده است، اما خبر خوب این است که کاهش وزن طولانی‌مدت، امکان‌پذیر بوده و این در حالی است که هیچ راز و رمز عجیبی در این مورد وجود ندارد. تحقیقات انجام‌شده ۵ استراتژی روشن برای افزایش شانس رسیدن به موفقیت درباره این موضوع را مشخص نموده است. در ادامه با مانکن همراه باشید تا این ۵ استراتژی را باهم مرور کنیم.

 

– آنچه را می‌خورید، بنویسید!

ثبت کردن آنچه در طی روز می‌خورید، بسیار مهم و مؤثر است. دفترچه کوچکی به همراه داشته باشید و تمام آنچه را در طول روز میل می‌کنید، ثبت نمایید. مطالعات نشان می‌دهد ثبت آنچه می‌خورید می‌تواند به شما در کاهش وزن و حفظ آن، کمک کند. درواقع، تحقیقات انجام‌شده، نشان‌دهنده آن است که افرادی که رژیم غذایی خود را ثبت می‌کنند، به‌طور متوسط، دو برابر کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند، در کاهش وزن و حفظ آن موفق هستند.

– از وزن خود، آگاه باشید.

از دانستن وزن خود نترسید! اگر می‌خواهید در کاهش وزن طولانی‌مدت موفق باشید، دانستن وزنتان یکی از اولین اصول است. با توجه به تحقیقاتی که سال ۲۰۱۵ در مجله آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی منتشرشده، محققان گزارش دادند افرادی که هرروز وزن خود را چک می‌کنند، در حدود سه برابر بیش از کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند، در کاهش وزن به موفقیت دست می‌یابند.

مطلب مرتبط: ۴ عادت افرادی که موفق به کاهش وزن شده‌اند

– غذاهای خانگی بیشتری بخورید

پخت غذا در خانه، یکی از کارهای لذت‌بخش است. این کار به دور کمر شما و کیف پولتان کمک خواهد کرد! مطالعاتی که توسط موسسه تغذیه و بهداشت عمومی، اخیراً منتشرشده است، نشان می‌دهد افرادی که در فست فود یا رستوران غذا می‌خورند، روزانه به‌طور متوسط ۲۰۰ کالری بیش از کسانی که غذای خانگی مصرف می‌کنند، انرژی دریافت می‌نمایند. محققان معتقدند که عواملی مانند قند، نمک و چربی‌های اشباع‌شده بیشتر، مسئول کالری اضافی دریافت شده توسط این افراد است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد افرادی که به‌طور مداوم از غذاهای آماده و بیرون از منزل استفاده می‌کنند، اغلب اضافه‌وزن یا چاقی دارند؛ بنابراین استفاده از غذاهای خانگی موجب صرفه‌جویی در پول، بهبود سلامت و تناسب‌اندام می‌شود. محققان محدود کردن وعده‌های غذایی خارج از خانه را به دو بار در هفته، توصیه می‌کنند.

– به‌اندازه لازم بخورید!

متأسفانه در سالهای اخیر با رشد غذاهای آماده، افراد دچار دریافت کالری اضافی شده‌اند. چربی، نمک و روغن‌های اشباع، روز به روز بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. پرس‌های غذایی بزرگ‌تر می‌شوند و این یعنی دریافت غذا و کالری بیش‌ازاندازه لازم! اگر به هر دلیلی مجبور هستید که در بیرون غذا بخورید، همیشه اندازه کوچک‌تر را سفارش دهید، با این وسوسه که با پرداخت مبلغی ناچیز می‌توانید پرس بزرگ‌تری بردارید، مقابله کنید.

– تلویزیون را خاموش‌کنید و مراقب آنچه می‌بینید، باشید!

صرف زمان زیادی از روز برای تماشای تلویزیون و یا استفاده از کامپیوتر، زمان کمتری را برای هر فعالیت دیگری، ازجمله فعالیت‌های بدنی باقی می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد، تلویزیون نگاه کردن بر رفتارهای تغذیه‌ای ما اثر می‌گذارد. بر اساس تحقیقات دانشگاه هوبارت و ویلیام اسمیت نیویورک، مشاهده فقط ۱۰ دقیقه از تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی ممکن است به تحریک اشتها و پرخوری منجر شده و باعث اضافه‌وزن گردد.

منبع: blogs.webmd.com

نویسنده: دکتر کاترین بروکینگز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید