طراحی فضای ورزشی در خانه

فضای-ورزشی

اینکه چه میزان فضا را در خانه خود به فضای ورزشی اختصاص دهید، به میزان جدیت شما و همچنین میزان فضا برای این کار بستگی دارد.

تناسب اندام نقش مهمی در زندگی دارد. برخی از افراد برای رسیدن به تناسب اندام و داشتن بدنی سالم با ظاهری خوب ورزش می‌کنند و برای انجام تمرینات ورزشی به باشگاه‌های ورزشی می‌روند و یا ساعاتی را به پیاده‌روی و دویدن در روز اختصاص می‌دهند.

این اقدامات بسیار خوب و مؤثر است، اما اگر در خانه خود فضایی برای ورزش کردن داشته باشید می‌توانید خیلی راحت‌تر و بهتر به ورزش بپردازید.

اینکه چه میزان فضا را در خانه خود به فضای ورزشی اختصاص دهید، به میزان جدیت شما و همچنین میزان فضا برای این کار بستگی دارد. ممکن است شما علاقه‌مند و به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید فضایی بزرگ را به سالن ورزشی خانگی خود اختصاص دهید و تجهیزات و وسایل لازم و کامل برای این کار را در آن قرار دهید. اما اگر خانه‌ای کوچک دارید نیز نباید نگران باشید، زیرا می‌توانید حداقل امکانات را برای ورزش در خانه برای خود مهیا سازید.

راهنمایی و ایده‌های زیر می‌تواند به شکل‌دهی یک فضای ورزشی در خانه به شما کمک کند:

قرار دادن گیاهان و شمع‌ها، احساس آرامش بیشتری را به فضای ورزش خانه شما القا می‌کند. در این تصویر مشاهده می‌کنید که وجود تلویزیون و تجهیزات ورزشی توانسته فضای حرفه‌ای و مفیدی را برای انجام تمرینات ورزشی ایجاد کند و از طرف دیگر گیاهان و شمع‌ها احساس آرامش و سکون را بر دکوراسیون این فضا القا می‌کند.

ایده راه‌اندازی یک فضای ورزشی رو به حیاط بسیار ایده‌آل است. زیرا در چنین فضایی در حالی که می‌توانید حین ورزش فضای بیرون به خوبی مشاهده کنید و از ورزش کردن لذت ببرید و خستگی را احساس نکنید.

آینه یکی از عناصر لازم برای هر فضای ورزشی است و توصیه می‌کنیم حتماً در فضای ورزشی خانه خود آینه‌ای بزرگ نصب کنید. زیرا این کار سبب می‌شود تا خود را حین انجام تمرین‌ها مشاهده کنید و فرم و حرکات خود را ببینید. اضافه کردن گیاهان و شمع احساس آرامش بیشتری را به فضای تمرین رسمی در منزل فراهم می‌کند.

پوسترها و تصاویر ورزشی مورد علاقه خود را در فضای ورزشی خانه نصب کنید. این کار باعث می‌شود بیشتر به تمرین و ورزش ترغیب شوید و با دیدن آن‌ها انگیزه بیشتری برای ورزش پیدا کنید.

بهتر است که تجهیزات سالن ورزشی خود را سازمان یافته بچینید و در فضا قرار دهید. بزرگ یا کوچک بودن فضا اهمیتی ندارد بلکه در هر شرایطی باید سازمان یافتگی را مد نظر قرار دهید. همچنین در نظر گرفتن فضای ذخیره‌سازی به میزان کافی برای قرار دادن وسایل و تجهیزات ورزشی در این فضا لازم است.
برخی افراد بر این باورند که اختصاص دادن فضایی بزرگ به فضای ورزشی و بدنسازی در خانه با تجهیزات ورزشی متعدد ناخوشایند است و سبب انحراف اذهان از سبک اصلی خانه می‌شود، از این‌رو توصیه می‌کنیم اگر این باور را دارید، فضایی کوچک را در خانه به این فضا اختصاص داده و دکوراسیونی ساده با یک دستگاه ورزشی برای آن در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که یک راه بسیار خوب برای ورزش در خانه شنا کردن است. بنابراین سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک استخر کوچک یا بزرگ در داخل یا خارج خانه اقدامی بسیار خوب و مفید است.

یکی دیگر از ایده‌های خوب این است که فضایی باز و خلوت را که هیچ‌گونه دستگاه ورزشی در آن قرار ندارد به‌عنوان سالن ورزشی در خانه اختصاص دهید و از آن فضای برای ورزش‌هایی از قبیل ایروبیک و حرکات موزون استفاده کنید.

می‌توانید فضای ورزشی خانه خود را در فضایی جداگانه و خارج از بنای اصلی خانه، برای مثال در گوشه‌ای از حیاط یا در انباری خانه خود در نظر بگیرید. این کار سبب می‌شود تا ذهن خود را کاملاً بر ورزش متمرکز کرده و حواستان پرت نشود.

فضای ورزش خانگی شما باید بی‌سروصدا و بسیار آرام باشد تا ذهن و جسم شما در حالتی مناسب و در آرامش کامل قرار بگیرد.

بدنسازی و سالن ورزش خانگی خود را تا جایی که می‌توانید شبیه سالن‌های ورزشی و اسپاهای حرفه‌ای بسازید تا زمانی‌که در آن قرار می‌گیرید حس کنید نه در خانه خود بلکه در یک فضای جدی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اید.

رنگ‌های استفاده شده در اتاق ورزش نقش بسیار مهمی دارد. برای مثال رنگ سبز ملایم گزینه ایده‌آلی برای دیوارها و دکوراسیون اتاق ورزش در خانه شما است.

شما می‌توانید در هر فضایی هر چقدر هم کوچک، فضای ورزشی خود را بر پا کنید. حتی می‌توانید تجهیزات ورزشی خود را در گوشه اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار دهید. چنانچه کار زیاد را برای ورزش کردن بهانه می‌کنید، فضای کوچکی از اتاق کارتان را برای قرار دادن دستگاه ورزشی کوچک خالی کنید. با این کار انگیزه شما برای ورزش کردن بیشتر می‌شود.

اگر خانه شما به گونه‌ای است که اتاقکی کوچک در طبقه فوقانی، جایی نزدیک به پشت بام (خرپشته) دارید یا زیرزمین و پارکینگ شما بلااستفاده رها شده است، دست به کار شوید و از این فضا سالن ورزشی خانگی به وجود آورید.

در فضاهای کوچک می‌توانید وسایل ورزشی را که در نشیمن یا پذیرایی قرار داده‌اید، با پارتیشنی از دید پنهان کنید.

باشگاه ورزشی خانگی شما از لحاظ نور پردازی نیز باید در شرایط بسیار خوبی قرار داشته باشد. برای این فضا نورهایی شفاف و مفید در نظر بگیرید که شامل نور سقفی و همچنین نورپردازی نقطه‌ای و متمرکز است که به خوبی محدوده قرارگیری دستگاه‌های ورزشی را روشن کند. از لامپ‌های رشته‌ای (سیمابی) به دلیل حرارتی که تولید می‌کنند خودداری کنید و به جای آن از لامپ‌های فلوروسنت و آل ای دی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید