رژیم‌های غذایی محدود کننده، ممنوع!

رژیم-غذایی-ممنوع-بد-سریع

مطمئناً شما هم اینجاوآنجا در مورد رژیم‌های مختلف غذایی ، مطالبی دیده یا شنیده‌اید. درحالی‌که متخصصین تغذیه با قاطعیت بیان می‌کنند که روند کاهش وزن، یک‌روند تدریجی است بازهم شاهد تبلیغات زیادی هستیم که مدعی کاهش وزن در مدت ۸ هفته یا کمتر هستند. اگر حفظ سلامت روانی و جسمانی‌تان، اولویت اول شماست، هرگز بر اساس تبلیغات غیرواقعی، اقدام به کاهش وزن نکنید. در ادامه با مانکن همراه باشید.

 

– رژیم‌های غذایی درست عمل نمی‌کنند!

باوجود ابداعات جدیدی مانند فست فودها، غذاهای کنسرو شده، شیرینی‌ها و … که در صنعت تولید مواد غذایی ایجادشده است، کاهش وزن به‌وسیله رژیم‌های غذایی، بعید به نظر می‌رسد. غذاها با طعم‌های خوشمزه و فریبنده، مغز را به خوردن بیشتر و بیشتر، ترغیب می‌کنند. در این وضعیت این تصور که وزنی را که در طول سال‌ها به دست آورده‌ایم، در مدت کوتاهی از دست بدهیم، غیرممکن به نظر می‌رسد؛ بنابراین ازآنجاکه مغز ما با طعم‌های گوناگون فریب‌خورده است، حذف همه یا بخش زیادی از این مواد به‌منظور کاهش وزن، عملی نیست.

– رژیم‌های غذایی یا دزدان توجه؟

تصور کنید که اگر رژیم‌های گوناگون غذایی نبودند، چقدر وقت آزاد بیشتری داشتید؟ می‌توانستید این زمان را صرف پرداختن به یک سرگرمی، تفریح با دوستان، آموختن یک مهارت جدید و یا حتی نوشتن یک کتاب، کنید! آیا بهتر نیست به‌جای زندگی در وضعیت ترس، به زندگی در وضعیت عشق فکر کنیم؟ به‌جای ترس از کالری غذایی که می‌خورید یا چربی که ذخیره کرده‌اید، وقت و توجه خود را روی علاقه‌مندی‌های شخصی خود متمرکز کنید. به‌جای ترس، آرامش را تجربه کنید. آنچه واقعاً می‌خواهید را انجام دهید.

پیروی از رژیم‌های گوناگون وقت‌گیر است و در این صورت زمان و حوصله کافی برای

دوستان، خانواده و تفریحات که روان ما را سالم نگه‌داشته و به ما اعتمادبه‌نفس می‌دهد، نخواهیم داشت.

 

– رژیم‌های غذایی، شادی را از شما می‌گیرند!

تاکنون چند بار اتفاق افتاده است که به یک مهمانی یا مراسم دعوت‌شده باشید و نگران این موضوع شوید که چه غذاهایی را می‌توانید میل کنید؟ محدود کردن رژیم غذایی، اغلب بر روابط اجتماعی ما نیز تأثیر منفی می‌گذارد. اگر رژیم غذایی شما مصرف کربوهیدرات یا محصولات حیوانی را محدود کند، استرس شدیدی به شما وارد خواهد آمد. حضور در اغلب برنامه‌های اجتماعی به دلیل محدودیت‌های غذایی شما، کاهش می‌یابد و این موضوع شادمانی‌های ناشی از روابط اجتماعی را از شما، خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: موانع غیرواقعی که شما را از برنامه کاهش وزنتان دور می‌کند!

 

– رژیم‌های غذایی به اختلالات تغذیه‌ای منجر می‌شود

یک رژیم غذایی سالم هرگز شمارا در معرض اختلال خوردن قرار نمی‌دهد. اگرچه آمار نشان می‌دهد که تنها ۳۵ درصد از افرادی که رژیم می‌گیرند به بی‌اشتهایی یا پرخوری که تحت عنوان اختلالات خوردن، از آن یاد می‌شود، مبتلا هستند اما این آمار در حال افزایش است. اجتناب از مصرف مواد غذایی و وسواس ناسالم به تغذیه، می‌تواند مشکلات شدید و بیماری‌های گوناگونی ایجاد کند. Orthorexia یا وسواس به خوردن غذاهای سالم، نوعی از اختلالات خوردن است که ممکن است قابل‌ تشخیص نباشد، اما می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت ما داشته باشد.

منبع: activebeat.com

نویسنده: کتی. کامرون  /  ترجمه: سیده سحر حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید