روی ترازو ها حساس باشید لطفا!

چرا باید ترازو داشته باشیم؟ ما از ترازو فواید خیلی زیادی را می‌توانیم برایتان بیان کنیم. اما خیلی‌ها بر این باورند که وجود ترازو در خانه می‌تواند آدم را به وسواس مبتلا کند. این افراد معتقدند که وزنشان را باید در باشگاه‌ها و توسط تجهیزات آنجا اندازه گیری کنند. آیا وجود ترازو ضرورتی ندارد؟ برای حل این چالش با مانکن همراه باشید.

اما به یاد داشته باشید نظم در برنامه ورزشی بسیار مهم است و هم اینکه در طول روز وزنتان متغیر است! از سوی دیگر اگر در خانه ترازو داشته باشید می‌توانید به طور منظم و واقعی وزن خود را محاسبه کنید.و اینکه به یاد داشته باشید همیشه ترازوی خود را در جایی مشخص قرار دهید مثلا ورودی حمام جای خوبی برای آن است! که هم وزن واقعی‌تان را بتوانید اندازه بگیرید (بدون وزن لباس) و هم با در معرض دید قرار دادن ترازو در ساعاتی مشخص از رو زخود را وزن کنید تا به فراموشی سپرده نشود.

و نکته‌ی مهم دیگر آنکه اطلاعات وزنتان را یادداشت و بایگانی کنید. تا بتوانید روند پیشرفتتان را یادداشت و بررسی کنید. و هم برایتان انگیزه شود و برنامه‌تان را با انرژِی ادامه دهید.

ترازوی دیجیتال بهتر است یا عقربه ای؟

حال شاید بعد از توجیه شدن نیاز به ترازو در خانه بر سر دوراهی اینکه ترازوی دیجیتال بخرید یا نه قرار گرفته‌اید.و شاید قیمت ترازوی دیجیتال شما را به ترازوهای آنالوگ هدایت کند! اما بهتر است بدانید که ترازوهای دیجیتال با قیمت مناسب نیز در بازر یافت می‌شوند.ترازوهای ساده به وسیله یک اهرم کار می‌کنند. زمانی که شما روی ترازو می‌ایستید به اهرم فشار وارد می‌شود. هرچه که فشار وارد شود عقربه ترازو متناسب با آن تغییر مکان می‌دهد و وزن شما را تعیین می‌کند.

از ویژگی این ترازوها ارزان بودن آنها و اینکه مداوم کار می‌کنند. (باطری و شارژ نمی‌خواهند). اما مشکل این ترازوها بیشتر از فوایدشان می‌باشد. این ترازوها از دقت کافی برخوردار نیستند و ممکن است در خواندن آنها اشتباه کنید، چون بستگی دارد به زاویه دید شما که وزنتان را قرائت می‌کنید. و همچنین ترازوهای آنالوگ باید قبل از استفاده تراز شوند. و همچنین این ترازوها خیلی حساس نیستند! شما ممکن است ۲۰۰ گرم کاهش وزن داشته باشید اما ترازو نتواند تشخیص دهد. و این منجر به سرد شدن شما از فعالیت کاهش وزنتان می‌شود.البته در نظر داشته باشیم که قدمت این ترازو از دوست تازه کار خود خیلی بیشتر است.

در نظر گرفتن محدودیت ترازو

در نظر داشته باشید که هر ترازویی محدودیتی دارد. خارج از آن محدوده ممکن است به ترازو آسیب برسد، مخصوصاً اگر  ترازو شیشه‌ای باشد. و حتی ممکن است در آن محدوده حساسیت نداشته باشد و نتواند وزن شما را با دقت بازگو کند.مثلاً اگر شما ۳۵۰ پوند باشد در صورتی که ترازوی خود کمتر از آن محدوده فعالیت کند احتمالاً ۲۰ تا ۳۰ پوند خطا در قرائت وزنتان پیش بیاید.در بازار ترازو هایزیادی برای رده‌های سنگین نیز وجود دارد.می‌توانید متناسب با وزنتان ترازو تان را انتخاب کنید.

اندازه گیری ترکیب بدن

از جمله محصولات پر فروش در بازار امروز نوعی جدید از ترازوهای دیجیتالی می‌باشد که قادر به اندازه گیری ترکیبات بدن شما می‌باشد.همان‌طور که می دانید رسانا قادر به عبور برق و حرارت از خود می‌باشد این در حالی است که عایق این توانایی را ندارد.مثلاً از فلز و آب راحتی عبور می‌کنند. این در حالی است که پلاستیک عبور این دو را مسدود می‌کند.و اما بدانید که بدن انسان در مقابل عبور این جریان‌ها دارای اجزای مختلفی هست که هرکدام به یک نسبت متفاوت هادی می‌باشند.

به عنوان مثال عضله‌ها دارای آب بیشتری هستند و در مقابل چربی‌های بدن رسانای بهتری هستند.این بدین معنی است کسی که عضله بیشتری دارد در مقابل الکتریسیته رساناتر است در مقابل کسی که سال‌های زیادی چربی در بدن او انباشته شده است.طرز کار این ترازوها این‌گونه است که موج کوچکی رو به سمت بدن از طریق کف پا می‌فرستند و سپس مقاومت گوشت بدن رو در مقابل این امواج بررسی می‌کنند. بیشترین مقاومت نشان دهنده‌ی چربی زیاد د بدن خواهد بود.

البته دقیق نمی‌باشد. چون کم آبی و پرآبی بدن شما می‌تواند تأثیر در نتیجه داشته باشد. و همچنین پوست‌های مرده در کف پای شما می‌تواند به عنوان عایق باشند و مهلت کافی به عبور جریان برق ندهند.و حتی آخرین وعده‌ی مصرفی تأثیر دارد روی نشان دادن میزان چربی بدنتان!در کل این نوع سنجش ترکیبات بدن را برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت نشان دهد.

مشکل دیگر این است که این ترازوها شاخص‌های سن و جنسیت را در نظر نمی‌گیرد.همچنین شاید درصد چربی متعادل به نظر بیاید اما ما در کل در بدن تجمع چربی داشته باشیم. و این برای سلامت بدن ما بسیار مضرتر است از به نظر رسیدن چربی متعادل.و جالب است که بدانیم حتی این درصد چربی اندازه گیری شده در شب و روز فرق خواهد کرد. زیرا بدن ما در شب و روز درصد آب متفاوتی دارد.

جدیداً بعضی از فناوری‌های نوین به صورت هوشمند هستند و وزن شما در هر بار که خود را وزن می‌کنید ثبت می‌کنند و دیگر نیازی نیست هر بار زحمت یاد آوری اعداد و ارقام را به خود دهیم.و حتی در رده‌های هوشمندتر این اطلاعات به گوشی‌های شما فرستاده می‌شود و در برنامه ورزشی و رژیم شما وارد می‌شود و می‌توانید روند پیشرفت خود را بررسی کنید.

همان‌طور که می‌بینید فناوری رنگ زیباتری به زندگی بشر داده است!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید