چگونه افتادگی پوست شکم را درمان کنیم؟ قسمت اول

افتادگی-پوست-شکم

آیا پوست شکم شما به خاطر کاهش وزن سریع و یا زایمان،شل شده است؟ افتادگی پوست شکم یک موضوع بسیار مأیوس‌کننده است.در موارد بسیار شدید،ممکن است تنها راه درمان،عمل جراحی باشد اما برای بسیاری از افراد، راه‌های ساده‌تر و طبیعی‌تری برای سفت نمودن پوست شکم،وجود دارد. شما می‌توانید پوست شکمتان را سفت نموده و خاصیت ارتجاعی آن را با استفاده از درمان‌های طبیعی،بهبود دهید. در اینجا چند روش بسیار ساده برای این منظور به شما معرفی می‌کنیم.در ادامه با مانکن همراه باشید.

ماساژ با روغن نارگیل

اولین نکته‌ای که لازم است به یاد داشته باشید این است که دستیابی به نتایج مطلوب از این روش‌های طبیعی،به زمان نیاز دارد، بنابراین صبور بمانید. ماساژ با روغن نارگیل به بهبود افتادگی پوست کمک نموده، رطوبت آن  را تأمین می‌کند. همچنین این کار به تولید کلاژن کمک می‌نماید. باکمی صبر،نظم و مداومت در استفاده از روغن نارگیل، شاهد تغییرات پوست خود و سفت شدن آن خواهید بود.

نمک دریایی

یکی دیگر از روش‌های ساده برای سفت شدن پوست شکم،استفاده از اسکراب نمک دریا است. بر اساس نتایج تحقیقات،استفاده از نمک دریا می‌تواند یک‌راه بسیار مؤثر برای سفت شدن، پوست شل شکم باشد. ماساژ پوست با نمک دریا،جریان خون را بهبود بخشیده و از این طریق مواد مغذی به پوست می‌رسد.

تمرینات ورزشی

روش دیگری که برای سفت شدن پوست شکم، به کار می‌رود،استفاده از تمرینات ورزشی مخصوص است.

تمریناتی که به تقویت عضلات شکم و عضلات نگه‌دارنده آن کمک می‌نماید،پوست این ناحیه را نیز سفت می‌کند. تمریناتی مانند  دراز و نشست، کشش لگن، حرکت قیچی و… به میزان سه بار در هفته، عضلات شکمی را تقویت نموده و افتادگی پوست را برطرف می‌نماید..

عدم استفاده از صابون‌های قوی

از صابون‌های قوی، به‌ویژه آن‌هایی که در ترکیباتشان سولفات وجود دارد برای شستن پوست شکم، اجتناب کنید. اگر به دنبال کوچک کردن شکم و سفت کردن پوست آن هستید، همواره باید پوست این ناحیه را انعطاف‌پذیر، نرم و هیدراته نگه‌دارید.استفاده از صابون‌های قوی ازاین‌جهت اشتباه است که پوست این ناحیه را خشک کرده و پوست فاقد آب،شل و افتاده می‌شود. پوست خود را به‌خوبی هیدراته نگه‌دارید و از هر چیزی که می‌تواند آن را خشک کند، اجتناب کنید.

لایه‌برداری

با حذف سلول‌های مرده،پوست جدید امکان رشد پیدا می‌کند.سلول‌های تازه پوست همیشه مرطوب‌تر از سلول‌های قدیمی هستند بنابراین لایه‌برداری نیز یکی از روش‌های ساده و مطمئن برای سفت کردن پوست شکم است. انجام لایه‌برداری به‌طور منظم و به میزان دو بار در هفته،روشی عالی برای داشتن پوستی تازه و سالم است. بعد از لایه‌برداری استفاده از مرطوب‌کننده های مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست این ناحیه، الزامی است.

ادامه دارد …

چگونه افتادگی پوست شکم را درمان کنیم؟ قسمت دوم


منبع: beautyandtips.com

2 دیدگاه ها

  1. عاطفه موسوی گفت:

    سلام .لطفا روش لایه برداری رو هم توضیح بدین.ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید