۴ عادت افرادی که موفق به کاهش وزن شده‌اند

کاهش-وزن-موفق

 فصل بهار، الهام‌بخش بسیاری از افراد برای کاهش وزن است. روزهای طولانی و آب‌وهوای خوب، هر فردی را که دچار افزایش وزن است، به ورزش کردن ترغیب می‌کند. متأسفانه، از ۶۰% بزرگسالانی که اضافه‌وزن دارند تنها تعداد کمی در کاهش وزن طولانی‌مدت، موفق می‌شوند. راز این افراد چیست؟ چرا همه نمی‌توانند برنامه‌های کاهش وزن خود را در طولانی‌مدت، ادامه دهند. در ادامه با مانکن همراه باشید تا با عوامل موفقیت این افراد، آشنا شویم.


 

– آن‌ها صبحانه می‌خورند

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط موسسه ملی کنترل وزن، از هر ۱۰ نفر بزرگسالی که تناسب‌اندام دارند،۹ نفر به‌طور مرتب صبحانه می‌خورند. همچنین ۷۸% از افرادی که در پیروی از رژیم‌های غذایی طولانی‌مدت موفق بوده‌اند نیز هرروز صبحانه می‌خورند. خوردن صبحانه موجب کنترل اشتها در تمام مدت صبح می‌شود، همچنین کسانی که صبحانه می‌خورند به‌طورکلی کالری کمتر در طول روز مصرف می‌کنند. سعی کنید روز خود را با مصرف صبحانه‌ای کامل و مغذی مانند بلغور جو دوسر همراه با بادام یا گردو، شروع کنید. مطالعاتی که اخیراً توسط مرکز تحقیقات تغذیه ملی منتشرشده نشان می‌دهد بزرگسالانی که در وعده صبحانه، بلغور جو دوسر مصرف می‌کنند وزن کمتر، چربی کمتر و دور کمر کوچک‌تری دارند.

– آن‌ها اغلب اوقات از وزن دقیق خود مطلع هستند

آیا از وزن کردن خود می‌ترسید؟ بر اساس مطالعات، پیدا کردن دوستانی که وزن کمتری دارند، در کاهش وزن شما نیز مؤثر است. درواقع ۷۵ درصد از افرادی که حداقل یک‌بار در هفته، خود را وزن می‌کنند، بیش از دیگران نسبت به کاهش وزن خود دیدگاه مثبت پیداکرده و در این کار موفق می‌شوند. مطالعات دیگری نیز درباره مزایای نظارت و اطلاع از وزن، نشان می‌دهد افرادی که حداقل پنج روز در هفته، خود را وزن می‌کنند، حدود سه برابر بیش از سایرین، در کاهش وزن به موفقیت دست می‌یابند.

منبع: با ۳ گام ساده و علمی، وزن خود را به‌ سرعت کاهش دهید!

– آن‌ها زیاد ورزش می‌کنند

درحالی‌که بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی در کاهش وزن از ورزش مؤثرتر است، اما این به معنای نادیده گرفتن اهمیت ورزش نیست. ورزش همچنان گزینه‌ای مهم برای کاهش و حفظ وزن مناسب است. اگر انجام ورزش برای شما دشوار است، سعی کنید روش‌هایی پیدا کنید تا به هدف خود برسید. اگر میزان ورزشی که می‌کنید کافی نیست، به باشگاه بروید یا دوست و همراهی برای ورزش پیدا کنید. درنهایت توجه داشته باشید اغلب افرادی که تناسب‌اندام دلخواه خود رادارند، علاوه بر پیروی از یک رژیم مناسب به‌اندازه کافی تحرک نیز دارند.

– آن‌ها رژیم نمی‌گیرند!

بله! درست متوجه شدید، افرادی که در کاهش وزن طولانی‌مدت موفق هستند به‌ندرت رژیم می‌گیرند. بر اساس تحقیقات مرکز ملی کنترل وزن،۷۴% از افرادی که در کاهش وزن موفق هستند، هرگز از هیچ رژیم غذایی پیروی نکرده‌اند؛ اما اگر چنین است پس راز آن‌ها چیست؟ آن‌ها چه‌کار می‌کنند؟

جواب این سؤال ساده است. این افراد به کیفیت غذا اهمیت می‌دهند و غذاهای سالم انتخاب می‌کنند. اکثر رژیم غذایی آن‌ها را میوه‌ها و سبزی‌های تازه، پروتئین‌های بدون چربی و غلات سبوس‌دار، تشکیل می‌دهد. آن‌ها تنها در زمان گرسنه شدن، غذا می‌خورند و هرگز بیش‌ازاندازه خود را سیر نمی‌کنند. روال سالم تغذیه‌ای، چهارمین راز موفقیت این افراد است.

منبع: blogs.webmd.com

مترجم: سیده سحر حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید