چگونه می توانیم وزن خود را کاهش دهیم؟ قسمت سوم

کاهش-وزن-ویکی-۳

در قسمت اول و دوم از این مقاله درباره اصول کاهش وزن، آگاهی از کالری غذاهای مصرفی‌تان و تدوین و آماده کردن یک رژیم غذایی مناسب صحبت کردیم. در ادامه با مانکن همراه باشید تا گام‌های بعدی مسیر دستیابی به وزن مناسب را باهم طی کنیم.

 

Image titled Motivate Yourself to Lose Weight Step 14

گام سوم: ورزش

انجام ورزش هوازی و مفید برای قلب

با یک برنامه سبک شروع کنید، مثلاً ۳ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه. اگر شما در حال حاضر ورزش نمی‌کنید، مراحل زیر می‌تواند در شروع کردن این کار برای شما کمک‌کننده باشد.

– یک گام شمار بخرید:

خرید یک گام شمار و بستن آن به کمربندتان یک‌راه آسان برای واردکردن فعالیت‌های بدنی به زندگی روزمره شماست. سعی کنید از روزی ۵،۰۰۰ گام شروع کرده و نهایتاً به هدف ۱۰،۰۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ گام در روز برسید تا بدنتان در تناسب بهتری قرار گیرد.

– با راه رفتن شروع کنید.

راه رفتن ورزشی راحت و بی هزینه است و می‌توانید در هرجایی به‌آسانی انجام دهید. تمرینات سبک دیگری مثل شنا، دوچرخه‌سواری و … نیز بسیار مفیدند.

 

Image titled Get Rid of Neck Fat Step 6

– از وسایل بدن‌سازی استفاده کنید.

شما می‌توانید از تردمیل، دوچرخه ثابت و … در باشگاه استفاده کنید. در ابتدا از جلسات کوتاه‌مدت شروع کنید و به‌تدریج به مدت‌زمانتان اضافه کنید تا به میزانی برسد که برای شما مناسب تراست. برای استفاده از این دستگاه‌ها با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا مطمئن شوید که به‌صورت مناسب حرکات را انجام می‌دهید و آسیبی شمارا تهدید نمی‌کند.

 

Image titled Motivate Yourself to Lose Weight Step 3

– آیروبیک انجام دهید.

شما می‌توانید یک کلاس ایروبیک سنتی و یا هر نوع ورزش مبتنی بر تحرک و جنب‌وجوش را امتحان کنید. این‌یک روش عالی حفظ انگیزه برای ورزش کردن، همراه با سرگرمی و شادابی بوده و همچنین در کاهش وزن بسیار مؤثر است. تحرک و جنب‌وجوش را وارد زندگی خود کنید. هر یک از این موارد می‌تواند یک شروع خوب باشد: کیک بوکسینگ، زومبا، پیلاتز، یوگا، هنرهای رزمی و …

 

گام چهارم: کاهش اشتها

Image titled Fall Asleep Fast Step 18

 

– یافتن راه‌های خلاقانه برای غذا خوردن کمتر

درحالی‌که انجام کارهای زیر به‌تنهایی نمی‌تواند باعث از دست دادن وزن شود اما این ترفندهای کوچک برای شما مفید بوده و نشان می‌دهد که در مسیر درست حرکت می‌کنید. سعی کنید از روش‌های زیر برای کمک به کاهش احساس گرسنگی در طول روز استفاده کنید:

– خوردن سه لقمه کمتر در هر وعده غذایی.

– قرار دادن قاشق و چنگال در بشقاب بعد ازهر لقمه

– استفاده از بشقاب کوچک‌تر و فقط یک‌بار پر کردن آن

– تا زمانی که احساس گرسنگی نکرده‌اید، غذا نخورید همچنین وقتی احساس خستگی می‌کنید میان وعده مصرف نکنید، بلکه فقط استراحت کنید.

Image titled Stop Eating Junk Food Step 1

 

– یافتن راه‌های خلاقانه برای کاهش اشتها

اگر شما عادت به خوردن میان وعده‌های حجیم و وعده‌های غذایی بزرگ هستید، بدون شک باید از ورزش برای کاهش وزن استفاده کنید اما روش‌های خلاقانه کاهش اشتها و هوس غذا خوردن نیز برایتان مؤثر خواهد بود:

– زمانی که می‌خواهید یک میان وعده مصرف کنید، یک میوه تازه را بو کنید. این کار اشتهای شمارا کاهش می‌دهد.

– مابین وعده‌های غذایی، آشپزی نکنید.

– تنقلات شیرین یا چاق‌کننده در خانه نگهداری نکنید.

– برخی مطالعات نشان می‌دهد که رنگ آبی مهارکننده اشتها است. سعی کنید از یک سفره آبی یا بشقاب آبی‌رنگ برای غذا خوردن استفاده کنید

منبع: wikihow.com

3 دیدگاه ها

  1. ناشناس گفت:

    خیلی کامل و جالب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید