روش های اثبات‌شده برای کاهش چربی شکم

کاهش-چربی-شکم

کاهش چربی شکم، یکی از مهم‌ترین موضوعات برای دستیابی به‌تناسب اندام است. اگر شما هم با این مشکل روبرو باشید، مطمئناً تاکنون روش‌های زیادی را تجربه کرده‌اید تا از دست این چربی‌ها مزاحم، راحت شوید. در این مقاله سعی داریم روش‌های اثبات‌شده برای کوچک نمودن شکم را بررسی کنیم. در ادامه با مانکن همراه باشید.

 

چرا چربی شکمی خطرناک است؟

شاید چربی شکمی شما، تنها هنگامی‌که قصد خرید یک لباس زیبا را دارید، زیاد به چشم بیاید؛ اما متأسفانه، موضوع فقط این نیست. چربی شکم، شانس ابتلا به تعدادی از بیماری‌های خطرناک را افزایش می‌دهد. ما اکنون بر اساس مطالعات انجام‌شده می‌دانیم که این نوع چربی، از هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و مواد التهابی به نام سیتوکین که بر تولید انسولین بدن تأثیر می‌گذارد، تشکیل می‌شود. نتیجه اینکه، اضافه‌وزن، مؤلفه خطرناکی است و شمارا در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.

– از کم‌تحرکی، اجتناب کنید

در مورد چربی‌های شکمی این موضوع اثبات‌شده است که آن‌ها به‌راحتی به ورزش‌های هوازی، پاسخ می‌دهند. به‌عبارتی‌دیگر، ورزش‌های هوازی در کوچک کردن شکم، بسیار مفید هستند. پیاده‌روی، دو، دوچرخه‌سواری، شنا و هر فعالیت بدنی هوازی دیگری که ضربان قلب را بالا می‌برد، شما از دست چربی‌های شکمی نجات خواهد داد.

– از مصرف پروتئین‌ها، لذت ببرید

نتایج مطالعه‌ای که اخیراً منتشرشده است نشان می‌دهد، زنانی که به مدت هشت هفته، رژیم غذایی شامل تقریباً ۳۰% پروتئین، ۴۰٪ کربوهیدرات و ۳۰٪ چربی، داشته‌اند به دنبال طور قابل‌توجهی بیشتر از زنانی که ۱۶٪ پروتئین، ۵۵٪ کربوهیدرات و ۲۶ درصد چربی مصرف نموده‌اند، در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های شکمی، موفق شده‌اند.

مطلب مرتبط: سیر باعث تجزیه چربی و افزایش متابولیسم می شود

– چربی‌های اشباع‌نشده

بر اساس نتایج تحقیقاتی که در سوئد صورت پذیرفته، مشخص شد که چربی‌های اشباع‌شده، در ابتلا به چاقی شکمی بیشتر از چربی‌های غیراشباع، مقصرند. بر اساس تحقیقات، چربی‌های اشباع موجب افزایش چربی شکمی می‌شوند درحالی‌که چربی‌های غیراشباع موجب افزایش توده عضلانی و تجمع کمتر چربی می‌شود. چربی‌های اشباع‌نشده مانند آن‌هایی که در انواع آجیل، دانه‌ها و ماهی یافت می‌شود و می‌تواند به شما در کاهش چربی شکمی کمک کند.

– کمی سرکه به غذای خود اضافه کنید

با توجه به نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در ژاپن صورت گرفت، نشان می‌دهد مصرف روزانه یک یا دو قاشق سرکه، موجب کاهش قابل‌توجه چربی‌های بدن، به‌خصوص چربی شکمی می‌شود. پاملا پی کی، پروفسور دانشگاه مریلند می‌گوید:”یک تئوری این است که اسید استیک سرکه پروتئینی تولید می‌کند که موجب سوزاندن چربی‌ها می‌شود”.

انجام یوگا، خواب کافی، پرهیز از خواب زیاد، نوشیدن چای سبز و مصرف فیبر بیشتر، سایر روش‌هایی هستند که در کاهش چربی شکمی، مؤثرند.

منبع: prevention.com

نویسنده: هالی لوین

4 دیدگاه ها

  1. حناخانوم گفت:

    مطالب عااالی هستند.خیلی ممنون♡

  2. Arman گفت:

    باسلام و تشکر از راهنمایی های مفید و عالی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید