بدون گرفتن رژیم غذایی وزن خود را کم کنید!

رژیم-غذایی---۱
منبع: authoritynutrition.com | نویسنده: کریس جونر | ترجمه: سیده سحر حسینی | ۲۸ دی ماه ۹۴ | زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بله باز هم وزن کم کردن! انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی گاهی می‌تواند مشکل باشد. بااین‌حال، چند نکته اثبات‌شده است وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند که وزن خود را بدون رژیم غذایی و ورزش کاهش دهید و از افزایش وزنتان در آینده نیز جلوگیری کنید. در ادامه با مانکن همراه باشید.

– جویدن کامل و با سرعت کم

مغز شما برای درک اینکه به‌اندازه کافی غذاخورده‌اید یا نه،به زمان نیاز دارد. جویدن بهتر مواد غذایی و غذا خوردن آهسته‌تر، با کاهش مصرف غذا و افزایش احساس سیری موجب کاهش وزن می‌شود. سریع غذا خوردن، وزن شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. بر اساس مطالعاتی که به‌تازگی انجام‌شده است، مشاهده گردید افرادی که سریع‌تر غذا می‌خورند، نسبت به کسانی که به‌آرامی غذا می‌خورند، چاق‌تر هستند. برای عادت کردن به آرام غذا خوردن، سعی کنید لقمه‌هایتان را چندین بار بجوید.

– استفاده از بشقاب کوچک‌تر برای مواد غذایی ناسالم

متأسفانه امروزه اندازه بشقاب مواد غذایی نسبت به چند دهه پیش،بزرگ‌تر شده است. استفاده از یک بشقاب کوچک‌تر به شما کمک می‌کند تا کالری کمتری دریافت کنید. درعین‌حال، بشقاب بزرگ‌تر می‌تواند یک وعده غذایی را کمتر ازآنچه هست نشان دهد که باعث مصرف مواد غذایی بیشتری می‌گردد.شما می‌توانید از این به نفع خودتان استفاده کنید به این صورت که مواد غذایی سالم را در بشقاب بزرگ‌تر و مواد غذایی ناسالم را در بشقاب کوچک‌تر میل کنید.

– مصرف مقدار زیادی پروتئین

پروتئین اثرات مهمی بر اشتها دارد و مدت‌زمان احساس سیری را افزایش می‌دهد، کاهش احساس گرسنگی به شما کمک می‌کند تا کالری کمتری دریافت کنید. اگر شما در حال حاضر از غلات یا حبوبات در صبحانه استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما تعویض آن با یک گزینه بهتر یعنی تخم‌مرغ غنی‌شده است. تخم‌مرغ حاوی پروتئین بالاست و موجب کاهش احساس گرسنگی می‌شود.

– دوری کردن از مواد غذایی ناسالم

خرید و ذخیره‌سازی مواد غذایی ناسالم ممکن است احساس گرسنگی را افزایش داده و موجب غذا خوردن بیشتر شود. این به‌نوبه خود با افزایش وزن مرتبط است. یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر غذاهای پرکالری در معرض دید باشند، ساکنان به‌احتمال‌زیاد وزن بیشتری در مقایسه با افرادی که یک ظرف میوه در معرض دید گذاشته‌اند، خواهند داشت.

– خوردن غذاهای غنی از فیبر

خوردن غذاهای غنی از فیبر ممکن است احساس سیری را افزایش دهد. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که یک نوع خاص از فیبر، به نام فیبر چسبناک، برای کاهش وزن مفید بسیار است. افزایش احساس سیری با کاهش مصرف مواد غذایی،باعث کاهش وزن می‌شود. فیبر چسبناک در تماس با آب، حالت ژل‌مانندی پیداکرده و جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد همچنین به تخلیه بیشتر روده‌ها کمک می‌کند.

– نوشیدن آب به طور منظم

آب می‌تواند به کاهش اشتها و از دست دادن وزن کمک کند،به‌خصوص اگر آن را قبل از غذا بنوشید.یک مطالعه در بزرگ‌سالان نشان داد که نوشیدن آب، حدود نیم ساعت قبل از غذا، موجب کاهش گرسنگی می‌شود و این به‌نوبه خود کالری دریافتی را کم می‌کند.

– غذا خوردن بدون توجه به وسایل الکترونیکی

توجه کردن به آنچه می‌خورید ممکن است به شما کمک کند کالری کمتری دریافت کنید.افرادی که در حال تماشای تلویزیون و یا بازی‌های کامپیوتری غذا می‌خورند،ممکن است متوجه نشوند که چه مقدار غذاخورده‌اند.این به‌نوبه خود،می‌تواند باعث پرخوری شود. بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه، افرادی که هنگام غذا خوردن به تلویزیون نگاه می‌کنند ۲۵ درصد بیشتر از حالت معمول، کالری دریافت می‌کنند.

 

ترجمه: سیده سحر حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید