دلایل ممنوعیت پدیکور ماهی

در پدیکور ماهی ، مشتری پاهایش را در حوضچه آبی پر از ماهی‌های کوچکی به نام گا را رو فا، که گاهی دکتر ماهی خوانده می‌شوند، قرار می‌دهد. ماهی، پوست مرده ی کف پای فرد را می خورد و جا را برای رشد پوست تازه باز می‌کند. این ماهی‌ها بومی خاورمیانه اند و سال های بسیاری ست که برای درمان بیماری های پوستی استفاده می‌شوند.

گرچه پدیکور ماهی از همان ابتدا که به سایر جوامع راه یافت موضوع بحث بر انگیزی بود. در برخی مناطق به علت بیماری هایی که علتشان پدی کور ماهی گزارش شده، ممنوع اعلام شده است. این مسئله هیچ گاه اثبات نشد، ولی ممنوعیت ها با توجه به موارد زیر لحاظ شدند:

نکته اول:

حوضچه های مورد استفاده برای پدیکور را بعد از هر بار استفاده نمی‌توان به قدر کافی تمیز کرد. چرا که ماهی‌ها هنوز در حوضچه قرار دارند. و ازآنجایی‌که این حوضچه ها مکررا تمیز نمی‌شوند باکتری، قارچ و جرم می‌تواند از یک مشتری به مشتری بعدی منتقل شود.

نکته دوم:

ماهی‌ها را نمی‌توان در فرصت زمانی بین دو مشتری پاکیزه یا ضدعفونی کرد. ازآنجایی‌که با توجه به هزینه‌ی بالا، ممکن است ماهی‌ها چندین‌باره برای مشتری‌های متفاوت استفاده شوند، خطر انتقال عفونت، باکتری، قارچ و جرم از طریق ماهی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

نکته سوم:

گاهی ماهی چین‌چین (نوعی ماهی چینی) به‌اشتباه به‌جای گا را رو فا استفاده می‌شود. چین‌چین‌ها دندان دارند و اغلب باعث خونریزی در طول درمان می‌شوند. این مسئله خطر انتقال باکتری و عفونت را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

نکته چهارم:

ازآنجایی‌که گا را رو فا در بسیاری از مناطق، بومی نیست، می‌تواند تهدیدی برای حیات گیاهی و حیوانی بومی باشد.

نکته پنجم:

پدیکور ماهی در چهارچوب قانونی و دستورالعمل‌های یک پدی کور جای نمی‌گیرد.

نکته ششم:

مقرراتی وجود دارند که طبق آن‌ها ماهی در سالن زیبایی باید در آبزی‌دان نگه‌داشته شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید