راز و رمزهای داشتن پوست زیبا را می‌دانید؟ قسمت دوم

پوست-زیبا

 همان‌طور که در قسمت اول این مقاله توضیح دادیم، داشتن یک‌پوست زیبا به خاطر خوش‌شانس بودن یا استفاده از کرم‌های جادویی و گران‌قیمت نیست. راز دستیابی به پوست زیبا، مراقبت روزانه و مسئولیت‌پذیری درباره محافظت از آن است. در قسمت قبل چند راز داشتن پوست زیبا را توضیح دادیم. در ادامه با مانکن همراه باشید تا با همه این رازها، آشنا شوید.

رازهایی کوچک و مؤثر برای داشتن پوست زیبا

– حفظ رطوبت پوست در تمام شبانه‌روز

نکته بعدی در مورد داشتن پوست زیبا، حفظ رطوبت آن، در تمام شبانه‌روز است. این نکته‌ای است که زنان با پوست زیبا، هرگز آن را نادیده نمی‌گیرند. استفاده از مرطوب‌کننده های ملایم که حاوی مواد تشکیل‌دهنده طبیعی بوده و فاقد عطر می‌باشند، بهترین گزینه، محسوب می‌شوند.

– پوست خود را هیدراته نگه می‌دارند

برای حفظ زیبایی پوستتان، باید از هیدراته بودن آن مطمئن باشید. نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات در طول روز، پوست را روشن نگه‌داشته و روند خشک شدن و ایجاد چروک را متوقف می‌کند. آب آشامیدنی، بهترین نوشیدنی برای زیبایی و سلامت پوست و تمامی اعضای بدن است بنابراین مطمئن شوید که هرروز حداقل ۸ لیوان آب، می‌نوشید.

– پوست خود را هرروز از نور خورشید، محافظت می‌کنند

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای داشتن پوستی زیبا، محافظت دائمی از آن، در مقابل نور خورشید است. بسیاری از مردم، تنها زمانی که برای مدت طولانی در مقابل نور خورشید قرار بگیرند، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنند؛ اما تمام کسانی که پوست زیبایی دارند حتی اگر برای لحظاتی کوتاه در مقابل این اشعه‌های مضر، قرار بگیرند حتماً از ضد آفتاب استفاده می‌کنند. محافظ روزانه از پوست، در مقابل نور خورشید از ایجاد آسیب به پوست جلوگیری نموده و به جوان ماندن آن کمک می‌کند. اشعه‌های مضر خورشید می‌توانند از میان ابرها نفوذ کرده و از طریق پنجره اتاق بر پوست شما تأثیر منفی بگذارند بنابراین هیچ‌گاه بدون استفاده از ضد آفتاب حتی برای یک‌لحظه در مقابل خورشید، قرار نگیرید.

– برس های آرایشی خود را تمیز نگه می‌دارند!

آیا می‌دانید که برس های آرایشی باید در هفته یک‌بار، کاملاً تمیز شوند؟ کارشناسان توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید منافذ پوست خود را از آلودگی محافظت نموده و از ایجاد جوش، جلوگیری کنید باید همواره، برس های خود را تمیز نگه‌دارید. بهترین راه برای تمیز کردن این برس ها، شستن آن‌ها با مقداری آب گرم و یک یا دو قطره شامپوی ملایم یا صابون است.

– هر دو هفته، یک‌بار پوست خود را لایه‌برداری می‌کنند

یکی دیگر از نکات مهم که افراد با پوست زیبا، آن را رعایت می‌کنند، لایه‌برداری پوست به‌طور منظم است.

پوست شما به‌طور متوسط، روزانه ۵۰ میلیون سلول مرده ایجاد می‌کند و اگر شما آن‌ها را به‌وسیله لایه‌برداری، تمیز نکنید این پوست‌های مرده، می‌توانند موجب مسدود کردن منافذ پوست شده و آن را خشک و زبر کنند. به همین دلیل شما به لایه‌برداری آرام پوست خود، دو بار در هفته، نیاز دارید.

مطلب مرتبط: محصولات خانگی مراقبت از پوست

– ورزش می‌کنند!

اغلب افرادی که پوست زیبا و درخشانی دارند، انسان‌هایی پرتحرک هستند. آن‌ها به‌طور منظم ورزش می‌کنند.

دلیل این‌که ورزش پوست را زیبا می‌کند این است که فعالیت‌های بدنی، گردش خون را بهبود بخشیده و سموم را به‌وسیله عرق کردن از بدن خارج کرده و پوست را تمیز و زیبا می‌کند. ورزش همچنین، استرس که از عوامل پیر شدن پوست و ایجاد جوش است را، کاهش می‌دهد.

منبع: beautyandtips.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید