داشتن بهترین پوست زمستانی

مراقبت-از-پوست-زمستان
منبع: ibanoo.ir | ویرایش: درخشان پرویزی | 3 بهمن ماه ۹۴ | زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا پوست خشک ، دستان زبر و پای ترک خورده در زمستان شما را آزار می دهد ؟ برای مراقبت از پوست در این فصل باید زمان بیشتری صرف کنید ،این راهکارها که توسط بهترین متخصصان پوست ارائه شده اند ، پوست شما را در این زمستان لطیف نگه می دارند.


 

پوست خود را در زمستان نرم و لطیف نگهدارید

رویای همه ما در زمستان داشتن پوست سالمی است که در اثر سرمای خشن و باد، خشک و ترک خورده نباشد. متخصص پوست کتی رادون در سان فرانسیسکو می گوید : “هوای بیرون سرد و خشک است، و وسایل گرمایی داخل ساختمان بیشتر،فضا را خشک می کند و پوست قادر به ترمیم کامل خود نیست ، این یک چرخه معیوب می شود مگر اینکه برای جلوگیری از آن کاری کرده و یا آن را سریع درمان کنید .”

از لوسیون استفاده کنید

 خشکی بیش از حد پوست به خصوص در قسمت بالای بازو  منجر به ایجاد نواحی زمخت می شود ، سعی کنید ازلوسیون حاوی اسید سالیسیلیک برای لایه برداری سلول های مرده اطراف فولیکول های مو و کاهش ظهور برجستگی استفاده کنید .

مراقبت از دست

برای جلوگیری از خشکی دست ، از شوینده غیر صابونی و پاک کننده های بدون الکل استفاده کنید .
دکتر Rodan می گوید: ” این شوینده ها پوست را کمتر خشک می کنند ، در حالی که صابون تمام رطوبت پوست شما را از بین می برد .”
هنگام شستشوی دست ، از یک پاک کننده غیر صابونی و حاوی مواد مرطوب کننده ویا ژل ضد باکتری آبرسان و پس از آن از لوسیون استفاده کنید.

دستکش بپوشید

هر چیزی که باعث ایجاد مانعی (برای حبس رطوبت) بر روی پوست شود کمک می کند تا لوسیون ها و کرم ها به خورد پوست بروند . پس از دستکش کتان روی لوسیون استفاده کنید .
دکتر آلیشیا باربارا ، متخصص پوست می گوید :”پوشیدن آنها حتی به مدت یک ساعت واقعا می تواند در نرم کردن پوست شما موثر باشد.”

از عسل کمک بگیرید 

برای نرم کردن قسمت های خشن وخشک در آرنج و زانو ، از اسکراب ساده عسل و شکر استفاده کنید . متخصص پوست ، جرمی گرین می گوید :”مطالعات نشان می دهد که عسل التهاب را کاهش می دهد، و شکر (موضعی) گردش خون در پوست را افزایش می دهد”
“این کاربه خصوص در فصل زمستان هنگامی که جریان خون به طور معمول بیشتر  از پوست به داخل بدن برای گرم نگه داشتن بدن منتقل می شود ، بسیار مفید است.”

حمام شیر بگیرید 

اگر بازوها یا پاهای شما پوسته پوسته شده ، لوسیونی مرطوب کننده با ۱۲ درصد اسید لاکتیک ( موجود در بازار ) استفاده کنید و یا از شیر کمک بگیرید !
“کلئوپاترا از حمام شیر به دلیل اسید لاکتیک آن استفاده می کرد این یک مرطوب کننده فوق العاده موثر است، و همچنین به عنوان یک لایه بردار قدرتمند کار می کند، بنابراین پوسته ها از بین خواهند رفت !

از روغن ها استفاده کنید

برای بازوها، پاها، و نیم تنه، با روغن های طبیعی ویا شوینده های مرطوب کننده بدن حمام کنید ، “چیزی که یک لایه نازک روی بدن تشکیل دهد مثلا ترکیبی از روغن های گیاهی مثل زیتون ، کنجد، آفتابگردان و…
در ادامه با مقدار زیادی لوسیون مرطوب کننده خودتان را مرطوب کنبد.

به آرامی لایه برداری کنید

“این کار پوست شما را روشن می کند و مرطوب کننده شما می تواند نفوذ بهتری داشته باشد اگر شما حجم زیادی از سلول های مرده نداشته باشید. هنگام استفاده ازلایه بردار روی سینه و پشت یک لایه بردار فوق العاده ملایم انتخاب کنید.
همچنین نمک های معدنی نیز برای لایه برداری بدن موثر است.

درمان پا ها در شب

برای برطرف کردن خشکی پاها ، قبل از رفتن به رختخواب، “به آرامی روی قسمت های زبر را با یک لیف مرطوب و یا سنگ پا بکشید، و بعد یک مرطوب کننده روغنی را در حالی که پاها هنوز مرطوب هستند روی آن بمالید ،اگر این کارکمکی نمی کند، شما ممکن است به کرم OTC یا RX ،حاوی اسید گلیکولیک یا اوره که در عین مرطوب کنندگی لایه بردار نیز هست ، نیاز داشته باشید . سپس در طول شب جوراب بپوشید.
اگر شما این کار را مرتبا به مدت یک ماه انجام دهید ، تغییرات حاصل جادویی خواهد بود.

دوشتان را کوتاه کنید

“یک حمام آب داغ طولانی، وسوسه انگیز به نظر می رسد به خصوص وقتی که شما بیرون و در سرما بوده اید، اما این کار تمام رطوبت پوست شما را از بین می برد.
“اگر به دوش گرم نیاز دارید – چه کسی ندارد ؟- سعی کنید بیشتر از یک ربع دقیقه طول نکشد و بیشتر از یک بار در روز هم دوش نگیرید.

لباس مناسبی برای خانه انتخاب کنید

هرچه لباس خواب و راحتی شما نرم تر باشد، بهتر است، البته لازم نیست که ابریشم بپوشید ، پارچه های طبیعی مانند کتان یا کتان فلانل بهترین انتخاب برای بیماران دارای پوست حساس و یا اگزما هستند.
از مخلوط کتان و الیاف مصنوعی، که ممکن است تحریک کننده باشد پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید