۸ گیاه پر پروتئین که می توانید از امروز در برنامه غذایی قرار دهید

۸-گیاه-پروتئینی-مصرف-روزانه

با مصرف غذاهای سالم و کامل که پروتئین بدن شما را تامین می کنند هم در روند کاهش وزن موفق تر خواهید بود هم انرژی بیشتری در انجام کارهای روزانه خواهید داشت. با مصرف ۸ گیاه پروتئین دار که در ادامه معرفی خواهد شد زندگی شاداب تر و پر جنب و جوش تری خواهید داشت.


 

نخود فرنگی

نخود فرنگی منبع بسیار خوبی از پروتئین است. می توانید به صورت تازه یا یخ زده از آن لذت ببرید و از پروتئین موجود در سبزی ها هم استفاده کنید. بنابراین دفعه بعد که دنبال افزایش پروتئین بودید به یاد داشته باشید که یک مشت نخود فرنگی به غذای خودتون اضافه کنید.

 

اسفناج

شما ممکن است اسفناج را به عنوان یک سوپر فود یا غذای فوق العاده شناخته باشید اما حالا می توانید به عنوان یه غذای سرشار از پروتئین هم از اسفناج استفاده کنید. این سبزی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و رنگ سبز تیره آن نشان از پروتئین فراوان است.

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی علاوه بر داشتن پروتئین دارای فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. طیف گسترده ای از ویتامین ها در کلم بروکلی وجود دارد که می توانید به صورت خام یا پخته مصرف کنید. می توانید از کلم بروکلی در سالاد و سوپ ها و حتی به سادگی با پاشیدن آبلیموی تازه روی آن میل کنید.

 

جوانه ها

انواع مختلفی از جوانه های تازه وجود دارد که می توانید مصرف کنید و نکته جالب در مورد جوانه این است که تا زمانی که شما مصرف می کنید تازه و در حال رشد هستند و خواکی تازه تر از جوانه پیدا نمی کنید. جوانه ها را به سالاد، سوپ ها و ساندویچ ها اضافه کنید. در ضمن میتوانید ترکیبی از جوانه های مختلف را هم امتحان کنید.

 

قارچ

قارچ ها با بافت قوی و خواص تقویتی ایمنی بدن، غذایی خوشمزه و مغذی است و به عنوان یک وعده کامل می توان مصرف کرد. میتوانید قارچ ها با کمی روغن زیتون آغشته کنید و در فر حرارت دهید، روی آن جعفری تازه و سیر بریزید و همراه با تخم مرغ به عنوان یک صبحانه سالم و پروتئینی میل کنید.

 

جوانه کلم بروکسل

این گیاه علاوه بر پروتئین فیبر بالایی هم دارد. می توانید با مقداری روغن زیتون و نمک دریایی به صورت سرخ شده میل کنید.

 

آرتیشو (کنگر فرنگی)

کنگر فرنگی را به صورت پخته، سرخ شده و یا بخار پز می توانید استفاده کنید. غذایی بسیار خوشمزه و کامل هست. می توانید در کنار غذای اصلی روزانه استفاده کنید.

 

ذرت

علاوه بر فیبر بالا، با خوردن هر دانه ذرت بسته ای از پروتئین جامد را دریافت می کنید. بهترین راه خوردن ذرت کبابی کردن شاخه ذرت ذرت هست. اما در فصل هایی که ذرت تازه در دسترس نیست می توانید از ذرت یخ زده یا کنسرو استفاده کنید.

 


منبع:

mindbodygreen.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید