خواص شفابخش ۴ نوع خوراکی مهم

شفابخش-خوراکی

میوه ها و سبزیجات تازه برای بدن مفید هستند. شما می دانید که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار، برای سلامتی انسان ضروری است. یک رژیم غذایی مغذی می تواند از خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی مانند بیماری های قلبی و سرطان، جلوگیری کند. غذاهایی که می خورید نیز می تواند اثر شفابخش در بدن شما داشته باشند و بافت های آسیب دیده بدنتان را ترمیم کنند. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد مغذی لازم به بدنتان می رسد. در ادامه با آی.مانکن همراه باشید.


– میوه ها و سبزیجات شفابخش

میوه ها و سبزیجات منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی هستند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کنند و به این ترتیب از بدن در مقابل بیمارهای مختلف محافظت می کنند. به عنوان مثال ویتامین سی موجود در انواع توت ها، مرکبات و فلفل در ترمیم بافت های آسیب دیده بدن، نقش اساسی دارد.

– خواص شفابخش غلات سبوس دار

غلات سبوس دار حاوی دونوع فیبرهستند. فیبر محلول است که می تواند سطح کلسترول خون را پایین آورده، وبه درمان شریانهای مسدود شده کمک کند و فیبر نامحلول غلات سبوس دار که می تواند به بهبود یبوست کمک کند. اضافه کردن غلات کامل به رژیم غذایی،منیزیم، سلنیوم و مس بدن شما را تامین می کند که هر یک از آنها نقشی کلیدی در سلامت بدن ایفا می کند.

– شفای بدن با مصرف پروتئین های مناسب

ماهی یک انتخاب عاقلانه برای پروتئین است، زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳و مواد مغذی است که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. اسیدهای چرب امگا ۳ باعث افزایش سطح کلسترول خوب خون می شود. امگا ۳ در کمک به بهبود زخم های بدن نیز موثر است. یکی دیگراز انتخاب ها برای پروتئین سالم ،لوبیا است. لوبیا علاوه بر کم بودن چربی، منبع خوبی برای آنتی اکسیدان هایی است که در مبارزه با بیماریهایی مانند بیماری های قلبی و سرطان لازم هستند.

– آجیل و مغزهای شفادهنده

آجیل ها منابع سرشاری از انواع آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E هستند. آجیل همچنین می توانند باعث کاهش التهاب شوند که خطر ابتلاء به بیماری قلبی و سرطان را افزایش می دهد. انواع آجیل دارای اسید آمینه به نام آرژنین هستند، که نقش حیاتی در بهبود زخم ایفا می کند. مقدار کافی از آرژنین، برای بهبود زخم بسیار مهم است.

منبع: healthyeating.sfgate.com   /  نویسنده : سارا لاپتینکو  / ترجمه: سیده سحر حسینی

2 دیدگاه ها

  1. مرضیه گفت:

    سلام
    ببخشید نان پر از سبوس محلی کالریش فرق میکنه با نان های دیگه؟ کالری بیشتری داره؟

    • آی.مانکن گفت:

      سلام، معمولا نان های سبوسدار به مقدار کم کالری کمتری دارن اما نکته مهم در این نان ها مقدار فیبر موجود در اون ها هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید