لاغری با نوشیدن آب

به‌طور متوسط هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبانه‌روز احتیاج دارد، این یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی، بااین‌حال،‌ افرادی که اضافه‌وزن دارند.

– بدن بدون آب درست عمل نمی‌کند و به‌طور مؤثر به سوخت‌وسوز چربی‌ها نمی‌پردازد.

– کمبود آب در بدن در اثر مصرف کمتر از نیاز آن، خود را به‌صورت اضافه‌وزن ظاهری نشان خواهد داد.

– برای رهایی از آب‌های زائد و مزاحم بین سلولی باید آب بیشتری بنوشید.

– جهت کاهش وزن، نوشیدن آب ضروری است، ولی چقدر آب کافی است؟

به‌طور متوسط هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبانه‌روز احتیاج دارد، این یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی، بااین‌حال،‌ افرادی که اضافه‌وزن دارند به ازای هر ۵/۱۲ کیلو اضافه‌وزن احتیاج به نوشیدن یک لیوان آب اضافی دارند. اگر شما ورزش می‌کنید، یا یک روز گرم و خشک تابستان را بیشتر زیر نور خورشید پشت سر می‌گذارید میزان مصرف آب نیز باید به‌تناسب افزایش یابد.

آب نوشیدنی شما بهتر است، خنک باشد چون آب‌خنک بهتر جذب سیستم می‌شود تا آب گرم و شاید به همین دلیل است که همه ما نوشیدن آب‌خنک را ترجیح می‌دهیم. همچنین شواهدی وجود دارد که اثبات می‌کند، نوشیدن آب‌خنک درواقع به سوخت‌وسوز کالری‌ها هم کمک می‌کند.
وقتی بدن میزان موردنیاز آبی را که برای عملکردش در سطح مطلوب لازم است دریافت کند، تمام مایعات تداوم‌بخش حیات در آن به غلظت مطلوب و متوازن می‌رسند. زمانی که این اتفاق بیفتد شما به قله موفقیت زیستی دست یافته‌اید. این به این معنی است که: فعالیت غده اندوکرین بهبود پیدا می‌کند. بازدارندگی دفع مایعات بین سلولی متوقف می‌شود، چون دیگر آب ذخیره شده‌ای در بدن وجود ندارد.

چربی بیشتر به عنوان سوخت مورد نیاز بدن مصرف می‌شود، چون کبد برای متابولیسم چربی‌های ذخیره شده کاملاً آزاد است.

شما تشنگی طبیعی را بار دیگر تجربه می‌کنید.

تقریباً در تمام طول شب تشنگی به سراغتان نمی‌آید.

چنانچه شما نوشیدن آب کافی را متوقف کنید، مایعات بدنتان مجدداً از حالت تعادل مطلوب خارج می‌شود و شما ممکن است، بازدارندگی دفع مایعات را دوباره تجربه کنید و باز شروع به چاق شدن کنید و احساس تشنگی طبیعی خود را از دست بدهید. برای درمان این عوارض لازم است مجدداً سعی کنید قله موفقیت زیستی را فتح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید