با این غذاها ، خوب به خواب بروید

هیچ‌چیز بدتراز آن نیست که شب، سرتان را روی بالش بگذارید ولی نتوانید بخوابید. بی‌خوابی می‌تواند باعث ناراحتی و افسردگی در روز بعد شود. اما خوشبختانه غذاهایی وجود دارد که می‌تواند کمک کند که زودتر بخوابید و خواب بهتر و باکیفیت‌تری را تجربه کنید. در ادامه با آی.مانکن همراه باشید.


cherries-for-sleep
– گیلاس

گیلاس یکی از معدود مواد غذایی طبیعی،حاوی ملاتونین است.این ماده شیمیایی ساعت درونی بدن ما را کنترل می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده نوشیدن آب این میوه،منجر به بهبود مدت‌زمان خواب و افزایش کیفیت آن در بزرگسالانی که از بی‌خوابی مزمن رنج می‌برد،می‌شود.ملاتونین در کپسول هایی خوراکی به مسافرینی که با جت سفر می کنند یا افرادی که مسافت های بسیار طولانی را در زمان کم طی می کنند داده می شود تا از اختلال ساعت درونی آنها جلوگیری شود.

milk-for-sleep

– شیر

شاید نوشیدن یک لیوان شیرگرم قبل از خواب، شمارا یاد خاطرات کودکی‌تان با مادر یا مادربزرگتان بیندازد. اما بر اساس تحقیقات،شیر حاوی اسیدهای آمینه تریپتوفان هست که پیش ساز تولید سروتونین(ماده شیمیایی در مغز،مسئول ایجاد حس آرامش)است. ممکن است وجود تریپتوفان، یا تداعی خاطرات کودکی باعث شود که با نوشیدن شیر قبل از خواب راحت‌تر بخوابید. درهرصورت شیر قبل از خواب، راه مناسبی برای خواب خوب است.

jasmine-rice-sleep

– غلات غنی‌شده

کربوهیدرات‌ها باعث بهبود وضعیت خواب می‌شوند اما ایده خوبی نیست اگر شما بخواهید پیش از خواب مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید تا خواب آرامی داشته باشید.محققان معتقدند، استفاده از غلات کامل راه خوبی برای این کار است. مثلاً خوردن یک ظرف کوچک کاشی یا گندم کامل برشته‌شده می‌تواند کمک‌کننده باشد. راه بهتری هم وجود دارد و آن مصرف غلات با یک لیوان شیر گرم پیش از خواب است که اثرات خواب‌آور بسیار بیشتری، نسبت به زمانی که به‌تنهایی مصرف شوند،دارند.

bananas-good-for-sleep

– موز

موز باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود زیرا حاوی منیزیم و پتاسیم است که شل کننده طبیعی عضلات هستند. دکتر روزنبرگ معتقد است که موز به‌طورکلی سیستم بدن را تقویت می‌کند. او در ادامه می‌گوید:موز با داشتن پتاسیم، برای سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفید است.

turkey-for-sleep

– بوقلمون

مانند شیر، بوقلمون نیز حاوی تریپتوفان هست که یک ماده شیمیایی در مغز است و می‌تواند مردم را بعد از خوردن آن در مقابل تلویزیون به خواب ببرد. اما اگر شما معمولاً بدخواب هستید، به میزان بیشتری از دیگران شیر یا بوقلمون نیاز دارید تا به خواب بروید. تریپتوفان یک ماده بسیار موثر در افزایش خواب است.

sweet-potatoes-sleep

– سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین،یک خواب‌آور قوی است. این ماده غذایی نه‌تنها حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است که خود باعث خواب‌آلودگی می‌شوند،حاوی پتاسیم نیز هست که یک شل کننده عضلات است.پتاسیم با ریلکس کردن عضلات بدن،امکان خواب آرام و عمیق را فراهم می‌آورد. دیگر منابع خوب پتاسیم عبارتند از: سیب‌زمینی(پخته‌شده باپوست)،لوبیا و پاپایا.

مطلب مرتبط: برای داشتن خواب شیرین چه بخوریم؟

– چای سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب یک خواب‌آور طبیعی است و مدت و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد. همچنین چای بابونه و گل‌گاوزبان نیز دارای خواص آرام‌بخشی هستند و فاقد کافئین می‌باشند و از اختلالات خواب جلوگیری می‌کنند.

توسط آماندا گاردنر

منبع: health.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.