۵ باید و ۳ نباید برای محافظت از چشم شما – قسمت اول

سلامت-چشم

چشم‌ها بازتابی از روح هستند. آن‌ها اولین چیزهایی هستند که دیگران در آغاز ارتباط با شما، به آن توجه می‌کنند. از طریق چشم‌ها، دیگران چیزهای زیادی در مورد شما، متوجه می‌شوند. چشم‌ها، همه حالات احساسی مانند خستگی، شادی، خشم، غم و … را بازگو می‌کنند.

چشم‌ها، یکی از اعضای بسیار مهم بدن هستند که تحت‌فشار زیادی می‌باشند . عوامل بسیاری وجود دارند، که چشم‌ها، جهت حفظ سلامت خود مرتباً در حال مبارزه با آن‌ها هستند. این عوامل از کمبود خواب و نگاه کردن طولانی‌مدت به صفحه‌نمایش تا نور خورشید و گردوغبار و… را شامل می‌شوند. در اینجا برخی از روش‌های آسان برای مراقبت از چشم را توضیح می‌دهیم. در ادامه با مانکن همراه باشید.

 

بایدها برای محافظت از چشم

برای دستیابی و حفظ سلامت چشم‌ها، کارهای زیر را انجام دهید:

– خواب مناسب و کافی

چه کسی خواب را دوست ندارد؟ اکنون هم بهانه‌ای مناسب برای انجام درست آن، دارید! چشم‌ها نیز، درست مثل خود شما به استراحت نیاز دارند. ۸ ساعت خواب چیزی است که چشم‌ها به آن نیازمندند. اطمینان یابید که به‌اندازه کافی استراحت و خواب‌دارید، چشم‌های پف‌کرده و خسته، نشانه کمبود خواب است.

– به‌اندازه کافی آب و مایعات در طول روز، بنوشید.

آب برای حفظ سلامت سراسر بدن، ضروری است و چشم‌ها نیز از این قاعده، مستثنی نیستند. نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز، به حفظ چسبناکی مایع در چشم کمک می‌کند. این کار چشم‌ها را از خشکی و خارش، محافظت می‌نماید.

مطلب مرتبط: روش‌های ساده برای داشتن چشم هایی درخشان و شفاف

– عینک آفتابی

استفاده از عینک آفتابی را برای محافظت از چشم‌ها در برابر خورشید، به یک قانون برای خود تبدیل کنید! از عینک آفتابی استفاده کنید که در برابر اشعه UV از درجه محافظت بالایی برخوردار است. سعی کنید از برندهای معتبر استفاده نمایید تا چشم‌هایتان را از اشعه مضر خورشید، محافظت کند. استفاده از عینک آفتابی، همچنین مانع از تجمع رنگ‌دانه بر روی پوست حساس اطراف چشم می‌شود و از ایجاد خال در این مناطق جلوگیری می‌کند.

– کرم‌های ضد آفتاب

اشعه‌های مضر خورشید، بدون توجه به فصول، همیشه وجود دارند. اطمینان حاصل کنید که شما از کرم‌های ضد آفتاب هرروز برای صورت خود و به‌ویژه مناطق حساس اطراف چشم، استفاده می‌کنید. حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید، در غیر این صورت به دلیل جذب نشدن ضد آفتاب توسط پوست، در معرض آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر خورشید خواهید بود.

منبع: stylecraze.com

ادامه دارد …

۵ نباید و ۳ باید برای محافظت از چشم شما – قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید