۵ نباید و ۳ باید برای محافظت از چشم شما – قسمت دوم

سلامت-چشم

همان‌طور که در قسمت اول این مقاله ذکر کردیم، چشم‌ها، یکی از اعضای بسیار مهم بدن هستند. وظایف مهم این عضو و حساسیت آن به عوامل خارجی، موجب شده که مراقبت، محافظت و حفظ سلامت آن، به یکی از امور مهم سلامتی تبدیل شود. در بخش قبل، چهار مورد از بایدها درباره محافظت از چشم را بیان کردیم. در ادامه با مانکن همراه باشید تا از بایدها و نبایدهای دیگر نیز، مطلع گردید.

بایدها برای محافظت از چشم

– مصرف غذاهای سالم

یکی از راه‌های مهم برای حفظ سلامت چشم‌ها، مصرف غذاهای سالم است. غذاهایی مانند هویج، ریشه چغندر و سبزی‌های برگ سبز را در رژیم غذایی خود، وارد نموده و به‌صورت منظم از آن‌ها، استفاده کنید. همچنین از نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز، غافل نشوید.

نبایدها برای محافظت از چشم

به‌منظور محافظت و سالم نگه‌داشتن چشم‌ها، از موارد زیر اجتناب کنید.

– نور نامناسب

اطمینان حاصل کنید که شما در مکانی در حال مطالعه، نوشتن و یا هر کار دیگر مرتبط با فعالیت چشمی، قرار دارید که از نور مناسبی برخوردار است، حتی اگر آنچه نگاه می‌کنید، صفحه‌نمایش کامپیوترتان باشد. نور نامناسب (ضعیف یا شدید) به چشم آسیب می‌رساند.

– اجتناب از نگاه کردن طولانی‌مدت به صفحه‌نمایش

بسیاری از ما به سبب خیره نگاه کردن به صفحه‌نمایش، برای مدت طولانی و بدون تحرک، مقصر هستیم. این باعث می‌شود که فشار بسیار زیادی به چشم، وارد شود. درحالی‌که ما خیره به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنیم، اغلب پلک زدن را نیز فراموش کرده‌ایم. پلک نزدن، چشم را خشک کرده و درنتیجه مستعد خارش و پف‌کردگی، می‌نماید. استفاده بیش‌ازحد از کامپیوتر و نگاه کردن به صفحه‌نمایش می‌تواند بینایی شمارا تضعیف کرده و ممکن است برای اصلاح دید نیاز به عینک، پیدا کنید.
مطمئن شوید که شما هر نیم ساعت یک‌بار، به چشم خود استراحت می‌دهید. در صورت امکان، چشمان خود را ببندید و به مدت چند دقیقه به آن‌ها استراحت دهید.

– عدم مراقبت کافی از چشم‌ها

هر ۶ ماه یک‌بار، به متخصص چشم مراجعه کنید تا پزشک، چشمان شمارا معاینه کند. بینایی‌سنجی به‌طور منظم، سلامت چشم شمارا تضمین خواهد کرد و اگر آن‌ها آسیبی دیده باشند، مراقبت لازم را دریافت خواهید کرد.

مطلب مرتبط: ژل دور چشم خود را در خانه بسازید!

موارد بیان‌شده فوق را می‌توان به‌راحتی در طول روز، انجام داد.این روشها،موثر،ساده و کاربردی هستند. این موارد از هرگونه آسیب بلندمدت به چشم شما جلوگیری نموده و به سالم نگه‌داشتن این دوستان مفید و زیبا، کمک خواهند کرد.

منبع: stylecraze.com  /  ترجمه: سیده سحر حسینی

6 دیدگاه ها

  1. elli گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید لطفا یه مقاله درباره خشکی چشم بزارین.اینکه چشم یهو شروع به سوزش میکنه میتونه چی باشه علتش؟آیا لنز باعث خشکی چشم میشه؟

  2. هفتادی گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم خوردن نورخورشیدبه چشم ضررداره؟اخه من خیلی لذت میبرم ازنورافتاب وباعینک دودی میونه خوبی ندارم

    • آی.مانکن گفت:

      سلام، بله اشعه ماورای بنفش موجود در نور خورشید برای چشم انسان مضر هست، اما در همه جا و همه وقت یکسان نیست، در ارتفاعات و در ساعت ۱۰ صبح تا ۲ ظهر بیشترین اثر رو داره و ضمنا مدت طولانی قرار گیری در معرض آفتاب مضرات رو بیشتر می کنه.

  3. علی گفت:

    سلام و خسته نباشید خواستم بدونم استحمام یا خود ارضایی باعث آسیب به چشم می شود

    • آی.مانکن گفت:

      سلام دوست عزیز، هر دو موردی که فرمودین مشکلی برای چشم به وجود نمی آورند، خود ارضایی به لحاظ روحی شاید آسیب زا باشد اما مقاله علمی که رابطه آسیب چشم و خود ارضایی را ثابت کرده باشد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید