۹ توصیه متخصص زنان برای سلامت خانم‌ ها

متخصص-زنان

آیا دائماً علائم مشکلات خود را در اینترنت جستجو می‌کنید تا دریابید به کدام بیماری مرتبطند؟ دکتر کاترین تابر معتقد است، گرچه از نقطه‌ی مناسبی آغاز نموده‌اید اما معاینه‌ی بالینی در مطب برای تشخیص دقیق هر عارضه‌ایی که در پیش باشد، همواره ضروری‌ است. او می‌گوید، اغلب تشخیص‌های سرخود و البته غلطی به گوشم می‌رسد. تشخیص‌های غلطی همچون تبخال تناسلی که فقط جوش‌های ساده هستند، تشخیص مبنی بر سرطان سینه حال‌آنکه تحریکات پوستی معمول‌اند و حتی ایدز به‌جای خستگی مفرط!


 

لباس‌های خیس عرق را دربیاورید

درک می‌کنیم. پرمشغله‌اید و بلافاصله پس از ورزش باید هر چه زودتر شام درست کنید یا برای خرید این‌طرف و آن‌طرف بروید، اما این کار را نکنید. دکتر تابر می‌گوید، زنان باید بلافاصله پس از ورزش لباس‌های خیس عرق خود را دربیاورند، زیرا قارچ‌ها تمایل دارند تا در محیط گرم و مرطوب رشد کنند و می‌توانند منجر به عفونت شوند. درواقع، عفونت‌های قارچی، خارش و سوزش، قرمزی و التهاب مهبل چنان در بین زنان شایع است که تابر برای تمام مراجعانش در هر بار معاینه انجام آزمایشاتی در این زمینه‌ها را توصیه و تجویز می‌کند. علاوه بر اینکه توصیه می‌کند بالباس‌هایی ورزش نمائید که عرق در خود نگه نمی‌دارند، همچنین پیشنهاد می‌کند بلافاصله پس از اتمام تمرین ورزشی لباس‌زیر ۱۰۰٪ پنبه‌ایی بپوشید، زیرا مانع از رشد عفونت‌ها می‌شوند.

رابطه‌ی جنسی دردناک را تحمل نکنید

چنانچه بیش از اینکه منتظر رابطه‌ی جنسی باشید، از آن به دلیل دردهایی که متحمل می‌شوید هراس دارید، با پزشک خود در مشورت کنید. دکتر میشل جرمین تشریح می‌کند که رابطه‌ی جنسی دردناک از دلایل مختلفی نشات می‌گیرد. ازجمله این دلایل می‌توان به عفونت واژن، یبوست، فیبروم، اندومتروز یا همان بافت درون زهدانی و کیست‌های تخمدان اشاره نمود که در همه‌ی موارد پزشکتان می‌توانند به شما کمک نماید.

متخصص زنان را با پزشک عمومی اشتباه نگیرید

آیا تابه‌حال در مراجعه به متخصصان زنان برای معاینات سالانه‌ از درد زانو، گلودرد یا اگزما شکایت نموده‌اید؟ دکتر آرلن کالبر می‌گوید، گرچه مشکلات مرتبط با بیماری‌های زنان با بسیاری از مشکلات عمومی و مربوط به آن‌ها همپوشی دارد (به‌ویژه در دوران بارداری) اما ما نمی‌توانیم تمام مشکلات را سروسامان دهیم. در کل، چنانچه سوالاتی در زمینه ناحیه‌ی تناسلی یا سینه دارید، بهتر است با متخصص زنان تماس بگیرید، در غیر این صورت برای مشکلات دیگر به پزشک عمومی مراجعه نمائید.

در حین معاینه با تلفن همراه صحبت نکنید

بله این اتفاق در طول معاینات پیش می‌آید. کالبر اعتراف می‌کند و می‌گوید، یکبار بیماری داشتم که در حین اینکه من مشغول معاینه‌ی ناحیه‌ی تناسلی او بودم، در کنفرانس اولیا و مربیان شرکت داشت. علی‌رغم سابقه‌ی استفاده از دستگاه‌های ثبت پزشکی مجهز به تجهیزات الکترونیکی کامپیوتری در اتاق معاینه، کالبر هنوز معتقد است که بهترین تعاملات بین پزشک و بیمار در تماس‌های رودررو به وقوع می‌پیوندد. جلسات معاینه بهترین فرصت برای پرسیدن سوال است و اطلاعات فراوانی برایتان به همراه خواهد داشت، بنابراین توجه، نکته‌ی کلیدی است.

به خوددرمانی آنچه عفونت قارچی تصور می‌کنید، نپردازید

بسیاری از زنان به‌محض آنکه علائمی از قبیل ترشح واژینال یا خارش داشته باشند، داروهای بدون نسخه برای درمان عفونت‌های قارچی خریداری می‌کنند. حال‌آنکه دکتر شرلی رز معتقد است، اما اگر بیماری شما عفونت‌های قارچی نباشد، تکلیف چیست، بعلاوه مصرف این داروها تشخیص صحیح را به تعویق انداخته و درعین‌حال علائم را بدتر می‌کند. در این‌گونه موارد کشت میکروب مهبلی می‌تواند و باید تائید نماید که کدام اندام عامل چنین علائمی هستند، بنابراین بهترین داروها، داروهای تجویزی هستند. مشکلات دیگری که عامل عفونت‌های قارچی هستند عبارت‌اند از: عفونت‌های باکتریایی، اسپرم‌کش‌ها یا تماس‌های حساسیت‌زا و احتمالاً عفونت‌های مقاربتی.

خونریزی‌های‌ شدید را طبیعی تلقی نکنید

فرقی ندارد چند سال دارید یا چقدر به دوران یائسگی نزدیک هستید، آیا در دوران قاعدگی برای پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند مجبورید بیش‌ازحد تامپون استفاده نمائید. دکتر کوین جی لی می‌گوید، میانگین خونریزی در تمام طول قاعدگی (که اغلب بین ۳ تا ۷ روز است) باید ۸۰ میلی‌لیتر یا معادل ۵ قاشق سوپ‌خوری باشد. زنانی که در دوران قاعدگی خونریزی‌های شدید دارند، می‌توانند از داروهای متعدد و روش‌های جراحی غیرتهاجمی بهره ببرند و به هیچ‌کس نمی‌توان گفت این خونریزی‌های شدید را تحمل نماید. درمان‌های هورمونی، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (همچون ایبوپروفن) و استفاده از دستگاه IUD برخی از روش‌های درمان خونریزی‌های شدید هستند.

هر مشکلی را مستلزم معاینات اورژانسی ندانید

دکتر جیسون جیمز می‌گوید، هنگامی‌که بیمار باعجله تماس می‌گیرد و درخواست معاینه‌ی اورژانسی می‌نماید، مانند هر پزشک دیگری اغلب او را می‌پذیرم؛ اما درواقع با این اقدام، نوبت و حق بیماران دیگر ضایع می‌شود و احتمالاً در این حین برنامه‌ریزی‌های دیگران بر هم می‌خورد؛ بنابراین، لطفاً از ما نخواهید که در همین معاینه‌ی اورژانسی به تمام مشکلتتان رسیدگی شود و کاملاً معاینه‌ی شوید، درعین‌حال مادامی‌که در مطب هستید قرار معاینه‌ی سالانه خود را تنظیم نمائید.

از پوشیدن لباس‌زیرهای عذاب‌آور خودداری کنید

در آخر نیز، یک دلیل مهم برای دور انداختن لباس‌زیرهای عذاب‌آور: تابر می‌گوید، شورت‌های بندی باریک موجب کشش و سایش پوست و درنهایت منجر به تحریک آن نقطه می‌شوند، زیرا بندهای باریک مانع از رسیدن هوا به نقاط حساس ناحیه‌ی لگنی می‌گردد. او در ادامه می‌افزاید که عدم جریان هوا در این نقطه موجب سائیدگی و به‌احتمال‌زیاد عفونت‌های قارچی می‌شود. به یاد داشته باشید که پوست این نقطه از بدن در زمره‌ی حساس‌ترین پوست‌های بدن است.



منبع: ibanoo.ir
ویرایش متنی: آی.مانکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید