راه‌حل‌های مؤثر برای درمان التهاب لوزه

التهاب-لوزه

آیا شما از گلودرد رنج می‌برید؟ آیا گلودرد شما، در بلع غذایتان تأثیر گذاشته است؟ اگر جواب شما مثبت است،احتمالاً از التهاب لوزه رنج می‌برید. التهاب لوزه‌ها می‌تواند از یک نوجوان تا یک فرد بزرگ‌سال را تحت تأثیر قرار دهد.
بدن انسان یک سیستم هوشمند است.این سیستم دفاعی به مبارزه با عوامل بیماری‌زا و عفونت می‌پردازد. لوزه‌ها، بخشی از مکانیسم دفاعی بدن هستند. آن‌ها از ورود باکتری‌ها و ویروس،به دستگاه تنفسی جلوگیری کرده و آن‌ها را به دام می‌اندازند. در ادامه با مانکن همراه باشید.

آیا از التهاب لوزه رنج می‌برید؟

قبل از اینکه شما از داروهای خانگی ورم لوزه،استفاده کنید،مهم است که علائم آن را بدانید. درک علائم به شما اطمینان خاطر می‌دهد و به شما در شروع استفاده از داروهای خانگی در اسرع وقت،کمک می‌کند.

علائم التهاب لوزه‌ها عبارت‌اند از:

– لوزه متورم و ملتهب
– التهاب غدد لنفاوی گردن
– درد گوش
– تب و لرز
– سردرد
– بوی بددهان
– مشکل در بلع
– گلودرد
– دردناک شدن گلو و فک به تماس
– حالت تهوع
– استفراغ
– صدای خشن و یا گرفتگی صدا
– گرفتگی بینی
– آبریزش بینی
– ملتهب و قرمز شدن مناطق اطراف لوزه‌ها
– قرمزی چشم
– سرفه کردن

درمان‌های خانگی التهاب لوزه

درمان‌های خانگی متعددی برای التهاب لوزه وجود دارد. برخی از این داروهای خانگی، قرن‌ها مورداستفاده بوده است و توانایی خود را کاهش علائم التهاب لوزه ثابت کرده‌اند.

غرغره با آب‌نمک

هیچ‌چیز آرامش‌بخش‌تر از غرغره آب‌نمک،برای التهاب لوزه وجود ندارد. در یک لیوان آب گرم، یک قاشق چای‌خوری نمک،حل کرده و سپس غرغره کنید. این درمان خانگی برای التهاب لوزه، قرن‌ها مورداستفاده بوده و به تسکین درد گلو و تورم کمک می‌کند.

سرکه سیب

بسیاری از مردم سرکه سیب را به‌صورت روزانه و به خاطر بهبود سلامتی،مصرف می‌کنند. کمی سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کرده و چند بار در روز،غرغره کنید. این کار به کاهش تورم و درد گلو،کمک می‌کند و همچنین در رفع عفونت،مؤثر است.

چای بابونه

هنگامی‌که شما به ورم لوزه مبتلا هستید، نوشیدن یک فنجان چای بابونه، می‌تواند تأثیر شگفتی انگیزی در بهبود گلویتان داشته باشد. دم کردن چای بابونه و اضافه کردن کمی عسل، درد گلو را کاهش داده و خواص ضدعفونی‌کنندگی دارد.

پیاز

پیاز بد بو است اما خواص درمانی زیادی دارد و یکی از این خواص، درمان التهاب لوزه‌ها است. دو قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک لیوان آب ولرم،مخلوط کرده و چند بار در روز، غرغره کنید.اگرچه این کار کمی دهان را بدبو می‌کند، اما قطعاً در تسکین لوزه‌ها مؤثر است.

زنجبیل

یک قاشق غذاخوری آب ریشه زنجبیل تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب گرم،مخلوط‌کنید. غرغره، این مخلوط چند بار در روز، به تسکین التهاب لوزه،کمک می‌کند.


منبع: stylecraze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید