۸ مورد از دلایل عجیب سردرد را بشناسید

سردرد-دلایل

دلایل سردرد متنوع است و می تواند شامل: رژیم غذایی،خواب ناکافی و … باشد. همچنین محققان دریافتند که زنان با چاقی خفیف (شاخص توده بدن ۳۰) ۳۵٪ بیشتر از افراد با BMI کمتر ،مستعد سردرد هستند. همچنین افراد با چاقی شدید (شاخص توده بدن ۴۰) ۸۰٪ بیش از دیگران ممکن است دچار سردرد شوند. در ادامه با مانکن همراه باشید تا با بعضی از دلایل سردرد آشنا شوید.


– شخصیت

صفات خاص شخصی،واکنش پذیری، میزان استحکام و توان ذخیره انرژِی، همگی عواملی تعیین کننده هستند. اشخاصی که به سروصدا حساس هستند با قرارگیری در معرض این عامل، ممکن است دچار سردرد شوند.اگر شخص بتواند با استفاده از مدیتیشن و راههای ریلکس کردن عضلات بدن، خود را آرام کند، کمتر دچار سردردهای محیطی خواهد شد.

– خوابیدن طولانی

افرادی که آخر هفته ها زیاد می خوابند و نزدیک ظهر بیدار می شوند، مستعد ابتلا به سردرد در روزهای بعد می شوند. محققان توصیه می‌کنند که در روزهای تعطیل، ساعات خواب خود را زیاد تغییر ندهید، زیرا این کار موجب سردرد در روزهای بعد خواهد شد.

– کم آبی بدن

دکتر جان لاپوما، نویسنده کتاب آشپزی پزشکی می گوید: کم آّبی یکی از دلایل مهم سردرد است. البته این بدان معنا نیست که افراد مقادیر بسیار زیادی آب بنوشند. نوشیدن آب در حد متعادل و مصرف انواع میوه و سبزی به راحتی آب بدن را تامین کرده و از سردرد پیشگیری می کند.

– حذف یک وعده غذایی

ما می دانیم که زندگی شما،ممکن است پر مشغله باشد اما باید بدانید که حذف وعده های غذایی یکی از شایعترین دلایل ایجاد سردرد است.

– کافئین بیش از حد

مقدار کمی از کافئین می تواند به بهبود سردرد کمک کند اما مصرف بیش از حد آن،می تواند باعث سردرد شود. دکتر آدری هالپرن، متخصص مغز و اعصاب در شهر نیویورک می گوید: اگر مصرف کافئین موجب سردرد شما می‌شود، سعی کنید به تدریج میزان آن را به دو روز در هفته محدود نمائید.

– کم تحرکی

نتایج یک مطالعه درسوئد نشان داد، کسانی که کم تحرک بودند، بیشتراز دیگران مستعد سردرد هستند. افرادی که روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنند، بسیار کمتر از دیگران دچار سردرد می شوند.به نظر می رسد که ورزش با از بین بردن استرس، ارسال خون بیشتر به مغز و ترشح اندورفین(مسئول ایجاد احساس خوب) در ارتباط است. البته ورزش برای برخی از افراد ممکن است خطرناک باشد، این گونه اشخاص قبل از تصمیم به ورزش حتماً باید با پزشک خود مشورت کنند.

– کم خوابی

یک مطالعه بزرگ نشان می‌دهد کسانی که به‌طور متوسط شش ساعت خواب شبانه دارند. به میزان قابل‌توجهی بیش از دیگران ممکن است دچار سردرد شوند و سردردهای شدیدتری را نیز تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کاهش سردرد با فشار به کف پا

– غذاها

برخی از غذاها به‌ویژه آن‌هایی که حاوی منیزیم هستند،ممکن است موجب ایجاد سردرد شوند. برای جلوگیری از آن،مصرف اسفناج، سویا، سبوس جو دو سر، جو، روغن ماهی، روغن‌زیتون، لوبیا سفید، آفتابگردان و دانه کدوتنبل توصیه می‌شود.

نویسنده: لائوری هر

منبع: health.com

2 دیدگاه ها

  1. سلام واقعا کمک کرد و تونستم دلیل سر دردم را بفهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید