/home/imankani/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 627
" > درمان های خانگی مؤثر برای درد گردن – قسمت سوم - مانکن

درمان های خانگی مؤثر برای درد گردن – قسمت سوم

درد-گردن

در ادامه روش‌های ( قسمت اول ) ( قسمت دوم) درمان‌های خانگی درد گردن،استفاده از سولفات منیزیم،حالت بدنی مناسب،زندگی سالم،تمرکز بر گردن،شنا و ایجاد وقفه را در قسمت قبلی توضیح دادیم. در ادامه با مانکن همراه باشید.

 

 

– ترب کوهی

ضماد تهیه‌شده از ترب کوهی برای تسکین درد گردن،مفید است. پس از چند دقیقه،این ضماد را از روی گردن بردارید.این ضماد موجب ایجاد احساس سوزش یا بی‌حسی خواهد شد و درد را تسکین می‌دهد.

– اجتناب از عادات بد

به‌دقت به عادات بدنی خود توجه کنید. شاید فشار زیادی به عضلات گردن خود وارد می‌کنید.آیا در حمام،زمانی که موهایتان را شامپو می‌زنید بیش‌ازاندازه سرخود را خم نمی‌کنید؟یا شاید در طول روز مدت‌زمان زیادی با تلفن صحبت می‌کنید و در این حالت گوشی تلفن یا موبایل خود را بین گوش و شانه خود قرار داده‌اید ؟اگر این‌طور است،فوراً این عادات بد را متوقف کند! این‌گونه عادات می‌توانند موجب تشدید درد گردن شوند.همواره مراقب عضلات گردن خود باشید.

– خوابیدن روی بالش نامناسب

اگر شما بعد از بیدار شدن از خواب،دچار درد گردن و یا گرفتگی آن هستید،پس بالش، تشک و یا عادات خواب شما، علت واقعی این درد هستند.در هنگام خواب،سر با ستون فقرات باید در یک راستا قرار بگیرد، همچنین سر باید درست در وسط بالش قرار گیرد،نه پایین‌تر و نه بالاتر.از خوابیدن بر روی شکم ، اجتناب کنید زیرا فشار زیادی به سر و گردن وارد می‌کند.بالش ضخیم و سفت خود را با بالش پر و یا بالش فوم، تعویض کنید.

– سرکه سیب

دستمال‌کاغذی یا تکه‌ای پارچه تمیز را با سرکه سیب طبیعی ،خیس کرده و بر روی گردن قرار دهید.حدود یک ساعت این دستمال را روی گردن خود بگذارید و سپس بردارید.این روش درمانی بسیار عالی برای درد گردن و سفتی آن است.

– تحرک

بازگشت به فعالیت‌های عادی روزمره، به دلیل ایجاد تحرک،عضلات شمارا قوی‌تر کمک می‌کند. اما مراقب باشید و از بلند کردن وزنه‌های سنگین اجتناب کنید زیرا واقعاً می‌تواند درد را بدتر کند.

– دوش آب گرم

زیر دوش گرم بنشیند و برای حدود پنج دقیقه، اجازه دهید آب روی گردن شما جاری شود.در هنگام انجام این کار، گردن خود را حرکت ندهید.پس از پایان این ۵ دقیقه از نتیجه کار شگفت‌زده خواهید شد!درد گردن کاملاً تسکین یافته است.

– آب کرفس

نوشیدن روزانه آب کرفس، به تسکین درد گردن و سفتی آن کمک می‌کند.

– هم سطحی چشم با مانیتور

لپ تاپ بدون شک اختراع شگفت انگیزی است، اما نه برای گردن شما! اطمینان حاصل کنید که در حین کار با لپ تاپ،به طور مستقیم به صفحه نمایش نگاه می کنید. وضعیت نامناسب بدنی در حین کار، یکی از علل اصلی درد گردن است.

– استفاده متناوب از حرارت سرما

این‌یکی از درمان‌های بسیار مؤثر خانگی، برای درد گردن است. دوش آب گرم و به دنبال آن استفاده از چندتکه یخ در پشت گردن،درد این ناحیه را بهبود می‌بخشد. استفاده متناوب از گرما و سرما، چند بار در روز و به مدت ۱۵ دقیقه برای تسکین درد گردن توصیه می‌شود.

 

منبع: stylecraze.com  /  ترجمه: سیده سحر حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید