آستیگماتیسم چشم خود را با این ویتامین‌ها درمان کنید

آستیگماتیسم-چشم-درمان

آستیگماتیسم بیماری ارثی چشمی است که در تمام عمر باقی می ماند.درجه این مشکل به ندرت ممکن است از میزان اولیه بالاتربرود.اما همان میزان کم نیز باعث بروز مشکلاتی مانند تاری دید،سردرد،سرگیجه و…می شود.در آستیگماتیسم، قرنیه یا عدسی در یک جهت انحنای بیشتری از جهت دیگر دارد.در بیشتر موارد آستیگماتیسم با مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی یا دوربینی همراه است.در ادامه با مانکن همراه باشید.

درمان آستیگماتیسم با ویتامین‌ها و مواد مغذی

ویتامین A را فراموش نکنید!

یکی از ویتامین‌های مفید برای تقویت بینایی،ویتامین A است.منابع طبیعی این ویتامین،سبزی‌هایی مانند اسفناج،هویج و کدو زمستانی است.رژیم غذایی سرشار از این سبزی‌ها،نیاز طبیعی بدن به ویتامین A را تأمین می‌کند.اگر از ویتامینA برای بهبود آستیگماتیسم استفاده می‌کنید،به خاطر داشته باشید که باید میزان بیشتری از سبزی‌های گفته‌شده مصرف نمایید. در میوه‌جات بیش از همه خربزه، گیلاس،موز،خرما، هلو و پرتقال دارای ویتامین آ هستند.

ویتامین B،دوست چشم شماست

این ویتامین نیز برای رفع آستیگماتیسم مؤثراست؛ گوشت،ماهی سالمون،گوشت طیور،تخم‌مرغ، لبنیات، آووکادو و… منابع سرشاری از این ویتامین هستند.این مواد غذایی علاوه بر ویتامین B، سرشار از پروتئین نیز هست.

ویتامین C را دریابید!

این ویتامین و آنتی‌اکسیدان،برای درمان آستیگماتیسم مفید است.این ویتامین یعنی وارد جریان خون شده و اثر شیمیایی موادی را که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند خنثی می‌کند.همچنین باعث محافظت پوست در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود.همچنین این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن،تقویت بینایی،استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.پرتقال، سبزی‌های سبز تیره، فلفل، توت‌فرنگی و… سرشار از این ویتامین هستند.

ریزمغذی‌های پرخاصیت

روی، منیزیم و کلسیم مواد مغذی دیگری هستند که در جهت تقویت بینایی و درمان آستیگماتیسم چشم مفید هستند. لوبیا و مرغ سرشار از روی، دانه کدوتنبل، سویا، لوبیا، دانه آفتابگردان و ماهی سرشار از منیزیم و لوبیا چشم‌بلبلی، ماست، پنیر، شیر و دیگر محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند.

1 دیدگاه

  1. بسیار ممنون، مطالبتون خوبی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید