درمان های خانگی مؤثر برای درد گردن – قسمت دوم

درد-گردن

همان‌طور که قبلاً بیان شد، درد گردن، دردی بسیار آزاردهنده است. علل زیادی برای ایجاد این درد وجود دارد که برای درمان باید به آن‌ها توجه نمود، اما به‌طورکلی دو دلیل عمده برای درد گردن می‌توان ذکر کرد که شامل: آسیب در گردن و تنش عضلانی است. دانستن علل ریشه‌ای درد گردن، برای مقابله با این مشکل و جلوگیری از بدتر شدن آن، ضروری است. در ادامه با مانکن همراه باشید.

 

برخی دیگر از بهترین درمان‌های خانگی برای درد گردن عبارت‌اند از:

– سولفات منیزیم

اضافه نمودن مقداری سولفات منیزیم به آب وان حمام ، راهی برای کاهش درد گردن است. سولفات و منیزیم، در تنظیم نمودن چندین آنزیم بدن، مؤثرند. سولفات منیزیم، با افزایش گردش خون موجب کاهش استرس و تنش عضلانی شده و از این طریق درد را کاهش می‌دهد.

– حالت بدنی مناسب

حالت بدنی مناسب، می‌تواند نقش حیاتی در تسکین درد گردن داشته باشد. وضعیت نامناسب بدن، موجب گودی کمر یا گوژپشتی می‌شود. این مشکلات اسکلتی، به گردن فشار زیادی وارد کرده و موجب درد و آسیب آن می‌شوند. تکیه دادن به دیوار، یک ابزار مفید برای کمک به بهبود وضعیت بدنی است. جلو یک دیوار بایستید، طوری که شانه‌ها و باسن، دیوار را لمس کند. سرخود را به دیوار نزدیک نموده و چانه باید صاف باشد. این وضعیت مناسب بدنی را در طول روز، همواره تمرین کنید.

– زندگی سالم

اجتناب از مصرف غذاهای مضر و افزایش مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در رژیم غذایی، نه‌تنها وزن شمارا متناسب نگه می‌دارد که بر روی عملکرد تمام عضلات بدن ازجمله گردن، تأثیر مثبت داشته و موجب تقویت آن‌ها می‌شود.

– تمرکز بر گردن

دو نوع از تمرینات گردن، برای کمک به تسکین و جلوگیری از درد آن وجود دارد. آن‌ها طیف وسیعی از تمرینات حرکتی و تمرینات ایزومتریک هستند. قبل از شروع به این حرکات، کمی گردن خود را گرم‌کنید. تمرینات تقویتی گردن، باید حداقل ۳ جلسه در روز و هر جلسه ۵ بار، انجام شود.

– شنا کردن

داشتن حالات مناسب، برای عضلات شما مهم است. عضلات قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر، کمتر در معرض آسیب و درد گردن قرار می‌گیرند. شنا به‌عنوان یکی از بهترین تمرینات برای تقویت عضلات پشت، به تسکین دردهای ناحیه گردن کمک فراوانی می‌کند.

– ایجاد وقفه

اگر شما مستعد درد گردن هستید، بسیار مهم است که در طول روز، به‌دفعات فراوان به گردن خود استراحت دهید. ساعاتی که در محل کارتان هستید، حداقل هر ساعت یک‌بار، به خود استراحت داده، از پشت میز بلند شوید و در اطراف چرخی بزنید. این وقفه‌های کوچک چنددقیقه‌ای، از ایجاد فشار بر گردن می‌کاهد.
ادامه دارد …

منبع: stylecraze.com  /  ترجمه: سیده سحر حسینی

درمان های خانگی مؤثر برای درد گردن – قسمت اول

درمان های خانگی مؤثر برای درد گردن – قسمت سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید