جو دوسر به همراه موز کاراملی و آجیل (دستور غذایی)

جو-دوسر-به-همراه-موز-کاراملی-و-آجیل-(دستور-غذایی)

یکی از راه‌های بسیار مؤثر برای داشتن یک رژیم غذایی خوب، اضافه کردن غلات کامل به وعده‌های غذایی است. پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که مصرف غلات کامل نه تنها با کاهش کلسترول، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، بلکه به کاهش وزن و کاهش فشار خون نیز بسیار کمک می‌کند.

یکی از بیشترین غلاتی که در آمریکا مصرف می‌شود، جو دوسر است. دلیل خوبی هم دارد. به راحتی تهیه می­شود، ارزان قیمت است و یک کاسه جو دوسر گرم، صبحانه‌ای خوشمزه را درست می‌کند.

همچنین دستورهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید با آن صبحانه‌های متفاوتی را آماده کنید. این دستور به شما طرز تهیه جو دوسر به همراه موز کاراملی و گردو را آموزش می‌دهد که بسیار هم ساده و راحت است. به این صورت زمانی که جو دوسر در حال پختن است، موز‌های برش خورده را داخل تابه‌ای نچسب بچینید و پس از پخت آن‌ها، صبحانه‌ای عالی و خوش‌طعم دارید، بدون اینکه ذره‌ای شکر داشته باشد. موزهای کاراملی بسیار شیرین و خوشمزه‌اند.

علاوه‌بر این، افزودن گردو به آن کمی حس تردی می‌دهد و البته مقداری پروتئین و امگا ۳ به این صبحانه عالی اضافه می‌کند. ترکیب جو دوسر، گردو و موز صبحانه‌ای پرانرژی است که برای قلب و فشار خون بسیار مفید است و کمک می‌کند که از صبح تا ظهر را بدون احساس گرسنگی بگذرانید.

مواد لازم

  • ۱ لیوان آب
  • ½ لیوان جو دوسر پرک
  • اسپری روغن زیتون
  • ½ موز متوسط، برش خورده
  • گردو خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
  • ¼ الی ۱/۸ قاشق چایخوری دارچین، بسته به سلیقه

ارزش غذایی در هر وعده

  • ۲۵۰ کالری
  •   ۸ گرم چربی
  •   ۴۰ گرم کربوهیدرات
  •   ۷ گرم پروتئین

زمان کل: ۱۰ دقیقه

زمان آماده سازی: ۵ دقیقه

زمان پخت: ۵ دقیقه

مناسب برای یک وعده

طرز تهیه

  1. ابتدا در قابلمه‌ای کوچک مقداری آب بجوشانید. سپس جو دو‌سر را ریخته و حرارت را کم کنید. صبر کنید به مدت ۳ الی ۵ دقیقه به آرامی بپزد.
  2. زمانی که جو دوسر در حال پخت است، یک تابه کوچک نچسب را با روغن زیتون اسپری کنید. موزهای برش خورده کف تابه بچینید و روی حرارت متوسط بپزید تا کاراملی شود، هر طرف آن را حدود ۳ دقیقه بپزید.
  3. جو دوسر را درون کاسه‌ای ریخته و روی آن موزهای کاراملی و گردو قرار دهید. در صورت تمایل می‌توانید کمی روی آن دارچین بپاشید.

تغییر و جایگزینی مواد تشکیل دهنده

می‌توانید به جای گردو از هر نوع آجیل دیگری که مایل هستید استفاده کنید، اما به طور کلی گردو محتوی امگا۳ بوده و فواید زیادی برای قلب دارد. این دستور را می‌توانید با بلغور جو دوسر و یا جودوسر نیمه آماده نیز تهیه کنید. اما از جو دوسر فوری استفاده نکنید، زیرا محتوی مقداری نمک افزوده شده است.

نکات مربوط به آشپزی و سرو

برای ساده‌تر شدن این دستور غذایی، می‌توانید ابتدا مقداری جو دوسر را پخته و در یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب، هر زمانی که مایل بودید، تنها کافیست موزها را کاراملی کرده و به جودوسر از قبل آماده شده اضافه کنید.

برای افزودن مقدار بیشتری پروتئین به این دستور، توصیه می‌شود جو دو سر را به جای آب در شیر بدون چربی یا شیر سویا بپزید و یا در پایان، کمی ماست یونانی به مواد اضافه کنید.


منبع: verywellfit.com / ترجمه: فاطمه شهابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود مانکن
جستجو
مانکن
حساب کاربری
0
سبد خرید